در سال 96 تعرفه‌ها افزایش نمی‌یابد

کدخبر: ۱۶۳۰۲۷
سخنگوی وزارت بهداشت درباره تعیین تعرفه‌ها در سال 96 گفت: در صورتی که سال آینده افزایش قیمت در بنگاه‌های اقتصادی نداشته باشیم، تعرفه ها هم هیچ گونه افزایشی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ ایرج حریرچی افزود: اگر سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی بیمه بررسی کند که ارائه خدمات در سال 96 مانند سال 95 بوده و هیچگونه افزایشی نخواهد داشت آنگاه وزارت بهداشت درخواست مبلغ اضافه تری ندارد.

در سال 96 تعرفه‌ها افزایش نمی‌یابد

وی توضیح داد: اگر هزینه آب، برق، سوخت، حمل و نقل و دستمزد کارمندان همانند سال 95 باشد پس ارائه خدمات در سال 96 با همان قیمت سال 95 محاسبه شود.

حریرچی تأکید کرد: نباید به بنگاه های اقتصادی از جمله بیمارستانها، آزمایشگاه ها و شرکت های تولید کننده دارو فشار بیاوریم بلکه باید به تناسب افزایش هزینه ها و قیمت ها در سال96 تعرفه ها نیز افزایش یابد این پیشنهاد ما بوده است و درخواست رقم اضافی نداریم بلکه پیشنهاد می کنیم برای مراکز خدمات سلامت نیز مثل دیگر بنگاه های اقتصادی از جمله نیروگاه ها اعمال افزایش داشته باشند.

قائم مقام وزیر بهداشت درباره تأخیر زمان چندماهه اعلام تعرفه ها پس از سال جدید گفت: در 12سال گذشته تعرفه ها نقش مهمی در ارائه خدمات پیدا کرده اند اما در دولت تدبیر و امید متوسط تأخیر چندماهه و یکسال نیز قبل از سال جدید اعلام شده است.

وی درباره روش محاسبه تعرفه قبل از اعلام تعرفه جدید برای بیماران افزود: بخش دولتی ارائه خدمت و بیمه ها تا قبل از اعلام تعرفه های جدید همان تعرفه گذشته را اعمال می کنند.

حریرچی گفت: قانون بودجه برشی از برنامه ششم بوده که هنوز نهایی نشده است؛ بودجه دیروز جمع بندی شده است که امیدواریم دوستان بیمه هر کاری به نفع مردم است در مدت زمان تأخیر تعرفه های جدید انجام دهند.

حریرچی درباره مطالبات وزارت بهداشت از بیمه ها نیز گفت: در دو هفته پایانی سال خبرهای خوبی خواهیم داشت،دیشب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد، به گونه ای عمل خواهند کرد که  تا پایان سال 95 فقط مطالبات  چهار ماه باقی بماند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: امروز هزار میلیارد تومان به حساب سازمان بیمه سلامت واریز می شود و قول واریز 3 هزار میلیاردی نیز در چند روزه آینده داده شده است.

حریرچی گفت: در چند ماه گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مطالبات 10 هزار میلیارد تومانی به شدت تحت فشار بوده است که امیدواریم با دستورات اخیر رئیس جمهور  و معاون اول در هفته های پایانی سال شاهد خبرهای خوبی باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید