لطفاً کمی هم از دستاوردهای نظام سخن بگویید!

کدخبر: ۱۶۷۶۹۰
مطالعه مشروح موارد مطروحه در مناظره‌های نامزدهای ریاست جمهوری، این سؤال را در ذهن‌ها به جا گذاشته که: «اگر کشور در صحنه‌های بین الملل، اقتصاد، فرهنگ و هنر و اخلاق و عمران و آبادی، دارای این همه نواقص و کاستی و فساد است، پس نظام جمهوری اسلامی طی نزدیک به چهار دهه از استقرار خود. چه دستاوردی برای کشور داشته است؟»
لطفاً کمی هم از دستاوردهای نظام سخن بگویید!

در ادامه مطلب روزنامه «جمهوری اسلامی» می‌خوانید: در این جمع‌بندی عمومی، دیگر مسأله این دولت و آن دولت مطرح نیست بلکه عدم کارآمدی کلیت نظام مورد هجوم و انتقاد قرار می‌گیرد. نامزدهای محترم آیا توجه دارند که برآیند سخنان نسنجیده برخی از آنان، چنین معنایی را تداعی می‌کند؟ در واقع همه این شش فرد محترم، از دید مردم. جزئی از همین نظام هستند و هیچکدام، نمی‌توانند هویت خود را بدون هویت جمهوری اسلامی و انقلاب تعریف کنند. حتی در یک نمایش کمدی نیز، بازیکنان میدان اینقدر به دروازه خودشان گل نمی‌زنند.

تاثیر این دو مناظره، که از سایر برنامه‌های نامزدها بیننده بیشتری داشتند، بر تصمیم مردم برای اینکه به چه کسی رای بدهند، بسیار ضعیف است و باید برای هزینه هنگفتی که از بیت المال برای آن می‌شود اظهار تاسف کرد و افسوس بیشتر برای استفاده از فرصت طلایی سخن گفتن درست و سازنده با مردم که اینگونه به هدر می‌رود. آنان که قضاوت می‌کنند به روشنی شاهد هستند در این جمع بطور روشن و شفاف یک طرف دولتی قرار دارد که از عملکرد و برنامه‌های خود دفاع می‌کند و طرف دیگر مخالفانی هستند که به زبان بی‌زبانی می‌گویند: چرا دولت روحانی نتوانسته همه خساراتی که ما و جناح سیاسی ما به کشور زده‌ایم را درست کند؟ آنان نه تنها در قبال عملکرد خود در آن هشت سال سیاه، احساس مسئولیتی نمی‌کنند، بلکه با توسل به شگردها و شیوه‌های مبتنی بر بداخلاقی، طلب کار هم هستند و دولت وارث آن خرابی‌ها را سوال پیچ می‌نمایند و در صندلی متهم می‌نشانند درحالی که متهمان اصلی آزادانه می‌گردند.

از دید نگارنده تا این جای کار، مناظره‌ها هیاهوی بسیار برای هیچ بوده است و کاش فقط همین بود، نمایش تصویری تاریک از نظامی که خدمات بسیاری به این کشور و این مردم کرده، ایران را به استقلال واقعی رسانده، عمران و آبادی آورده، در برابر حمله نظامی و فشارهای سیاسی و تحریم‌ها و توطئه‌ها ایستاده و اکنون یکی از قدرت‌های بزرگ منطقه است. جای تاسف بسیار است که از چنین نظام سرافرازی چنان چهره سیاهی ترسیم می‌شود که گویی هیچ کار مثبتی انجام نداده و مردم را به عقب برگردانده است!

کسی که فکر می‌کند این سیاه‌نمایی بی‌پایه و اساس، برایش رأی می‌آورد، اگر حرف او در ذهن مردم بویژه نسل جوان این سؤال را بوجود آورد که پس اصلاً برای چه انقلاب شد؟ چگونه می‌تواند در دنیا و آخرت پاسخگو باشد؟

در پایان این نوشتار، به همه دست‌اندرکاران امر انتخابات و ستادهای کاندیداهای محترم توصیه می‌شود، در مناظره آخر که محور آن مسایل اقتصادی است و سایر برنامه‌های تبلیغاتی خود جبران مافات کنند و به جای توسل به مچ‌گیری و پرداختن به حاشیه‌ها، هر شش نفر به عنوان کسانی که وام‌دار و مدیون این نظام الهی، امام عزیز راحل(ره) و خون شهیدان هستند و هرچه دارند و داریم از آنهاست، در زمینه‌های مختلف بگویند تا قدری هم نسبت به انقلاب و شهدا ادای دین کرده باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید