سهل انگاری جامعه در پیشگیری از بیماری‌های دندان

کدخبر: ۱۶۹۷۰۶
عضو هیئت مدیره انجمن مواد دندانی گفت: متاسفانه امروزه بسیاری از افراد بیماری‌های دندان را تا زمانی که به وضعیت وخیم نرسد، بیماری ندانسته و به دندان‌پزشک مراجعه نمی‌کنند، به طوری‌که عموم مردم فقط در صورت وجود درد و ناراحتی دندان به پزشک مراجعه می‌کنند.

به گزارش ایران پزشک، سید مصطفی فاطمی در خصوص وضعیت بیمه‌های دندان‌پزشکی در کشور گفت: بیمه‌های فراگیر امروزه خدمات پایه‌ای دندان‌پزشکی از جمله پوسیدگی و انواع بیماری‌های پیشگیرانه در حوزه دهان و دندان را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: متاسفانه امروزه بسیاری از افراد بیماری‌های دندان را تا زمانی که به وضعیت وخیم نرسد، بیماری ندانسته و به دندان‌پزشک مراجعه نمی‌کنند، به طوری‌که عموم مردم فقط در صورت وجود درد و ناراحتی دندان به پزشک مراجعه می‌کنند.

وی با بیان این‌که آسیب پذیرترین قشر در حوزه سلامت، ضعیف‌ترین قشرهای اجتماعی هستند، اظهار کرد: اقشار ضعیف و کم درآمد در جامعه همواره در پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مربوط به دندان سهل انگاری داشته و با عدم مراجعه ادواری به پزشک به بیماری فرصت رشد و پیشرفت می‌دهند.

فاطمی در پایان در برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: معضلات مربوط به دندان در صورت عدم پیشگیری به بیماری‌هایی مبدل می‌شوند که درمان آن‌ها مشمول پرداخت هزینه‌های بالا است؛ به طوری‌که همیشه ۹۰ درصد از این هزینه بر عهده شخص بوده و فقط ۱۰ درصد آن بر عهده دولت قرار می‌گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید