با پیامی در توییتر انجام شد

حمله دونالد ترامپ «کوچک» به جان کری و برجام

کدخبر: ۱۷۲۰۴۹
به دنبال دیدار جان کری، وزیر خارجه سابق ایالات‌‌متحده با محمد‌جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در شهر اسلو نروژ و دفاع او از برجام، دونالد ترامپ جونیور ، پسر رئیس‌جمهوری آمریکا، واکنش تندی به مواضع کری نشان داد.
حمله دونالد ترامپ «کوچک» به جان کری و برجام

به گزارش اقتصادنیوز ، او در پیامی توییتری نوشت: «تصور می‌کنم او هنوز دارد برای ایران می‌جنگد. جعبه‌های پول دفعه پیش کافی نبود؟» کری در اجلاس اسلو، با اشاره به فشار‌های رهبران کشورهای منطقه برای حمله به ایران تاکید کرده بود که توافق هسته‌ای ایران حفظ خواهد شد؛ حتی اگر دونالد ترامپ بخواهد از آن خارج شود.

مساله «ایران» دولت جدید و دولت سابق واشنگتن را رودرروی هم قرار داده است. پس از آنکه روز سه‌شنبه جان کری، وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما در نشست اسلو و طی دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دفاع از توافق هسته‌ای ایران با گروه‌ 1+5 پرداخت و گفت توافق هسته‌ای ایران حفظ خواهد شد حتی اگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از آن خارج شود، روز گذشته دونالد جونیور ترامپ، پسر رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به اظهارات وزیر خارجه سابق این کشور در نشست اسلو درباره ایران واکنش نشان داد و در پیامی توئیتری نوشت: «تصور می‌کنم او هنوز دارد برای ایران می‌جنگد. جعبه‌های پول دفعه پیش کافی نبود؟»

دونالد ترامپ از زمانی که نامش به‌عنوان یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری در ایالات‌متحده آمریکا مطرح شد، همواره از منتقدان برجام بود و آن را بدترین توافق تاریخ توصیف کرد. ترامپ همچنین معتقد است که این توافق برای ایران بسیار سودآور بوده و باعث شده پول‌های بسیاری به ایران سرازیر شود. این در حالی است که ترامپ با پیشینه اقتصادی‌اش و سال‌ها فعالیت به‌عنوان یک تاجر، تلاش‌هایش درخصوص برجام معطوف به پایین آوردن هزینه‌های آمریکا و بالا بردن امتیازاتی است که این کشور می‌تواند از ایران بگیرد.

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم کری در این دیدار هشدار داده است که اعمال تحریم‌های جدید اقتصادی علیه تهران، می‌تواند خطرناک باشد. همزمان با این هشدارها، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در سنای آمریکا استقبال کرد. سنای آمریکا قرار است این هفته طرح جدید تحریم ایران را بررسی کند. این طرح که در کمیته روابط خارجی قبلا رای آورده، باید در صحن سنا نیز رای بیاورد تا بعد با امضای رئیس‌جمهوری به قانون تبدیل شود. قرار بود این طرح هفته پیش بررسی شود که برخی سناتورها خواستار تعویق آن شدند. با اینکه این نظر سناتورها رای نیاورد اما بررسی تحریم‌های جدید ایران قرار است طی این هفته صورت بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید