وزیر خارجه عراق: انقلاب اسلامی ایران یکی از شش انقلاب بزرگ جهانی است

کدخبر: ۱۸۰۶۴۳
وزیر خارجه عراق با یادکردن از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از شش انقلاب بزرگ جهان، از همه کشورها و نهادهای بین المللی برای سازندگی عراق دعوت به عمل آورد.

'ابراهیم الجعفری' امروز سه شنبه در مراسمی با حضور سفرای خارجی در عراق که سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در آن شرکت داشت، نام و یاد قربانیان 19 اوت 2009 را که طی آن 42 تن از کارکنان وزارت خارجه عراق براثر انفجار تروریستی به قتل رسیدند و در همین روز در 19 اوت 2003 نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در انفجار مشابهی کشته شد، گرامی داشت.

الجعفری گفت: گروه های تروریستی تصمیم به ویرانی عراق داشتند و برخی از دولت ها در کنار آنها ایستادند و عده ای از جریان ها در داخل هم کوشیدند روند سازندگی عراق را متوقف کنند، اما عراق بر همه این چالش ها پیروز شد و امروز در حال ساختن پایه های نظام سیاسی خود است.

وی از همه کشورها که دارای نمایندگی های خارجی در عراق هستند و نهادهای بین المللی خواست که در 'جنگ سازندگی و بازسازی عراق' مشارکت کنند.

ابراهیم الجعفری از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از انقلاب های بزرگ جهان یاد کرد که جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته وی، انقلاب های بریتانیا، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و انقلاب اسلامی ایران شش انقلاب مهم جهانی هستند که جهان را به لرزه درآورده و تحولات جهانی تحت تاثیر این انقلاب ها قرار گرفته است.

معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق نیز در این مراسم گفت: هشت سال قبل در چنین روزی تعدادی از کارمندان دستگاه دیپلماسی عراق براثر انفجار تروریستی به قتل رسیدند و شش سال قبل از آن نیز، 'سرجیو دی میلو' فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق براثر حمله تروریستی به قتل رسید.

'جرج پوستن' اضافه کرد که سازمان ملل به احترام شهدای وزارت خارجه عراق و شهدای نمایندگی سازمان ملل در عراق، روز 19 اوت را به عنوان روز فعالیت بشردوستانه نامیده است.

ابراهیم جعفری در این مراسم، دسته گلی به رسم یادبود به روی کتیبه اسامی شهدای وزارت خارجه عراق که بر روی ساختمان مرکزی وزارت خارجه عراق حک شده است، نهاد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید