سفیر سعودی در واشنگتن: توسعه مناسبات دفاعی با آمریکا برای ما مهم است

کدخبر: ۱۸۱۳۱۴
شاهزاده خالد بن سلمان بن عبدالعزیز سفیر سعودی در آمریکا، در بازدید از پایگاه نیروی هوایی 'نلیس' در غرب آمریکا، توسعه مناسبات دفاعی با آمریکا را برای کشورش مهم توصیف کرد.

به گزارش ایرنا روزنامه انگلیسی زبان 'عرب نیوز' روز دوشنبه نوشت: خالد بن سلمان در دیدار با 'پیتر گرشتن' فرمانده پایگاه نیروی هوایی نلیس که محل برگزاری رزمایش های مشترک دو کشور موسوم به پرچم سرخ و پرچم سبز است، افزود: این رزمایش مشترک توانایی های ما را برای همکاری نظامی با آمریکا علیه گروه های تروریستی تقویت خواهد کرد.

رزمایش مشترک نیروهای هوایی عربستان و آمریکا هر ساله تحت عنوان 'پرچم سبز و سرخ' سال ۲۰۱۷، با حضور پرسنل نظامی نیروی هوایی دو کشور در پایگاه نیروی هوایی نلیس ( واقع در منطقه نوادای جنوبی ایالت نوادا واقع در غرب آمریکا) برگزار می شود.

نیروی هوایی سعودی با هشت جنگنده تایفون، یک فروند ایرباس ای۳۳۰ ام‌آرتی‌تی ( Airbus A330 MRTT) هواپیمای جت با کاربری سوخت‌گیری هوایی و ترابری و نیز دو فروند هواپیمای حمل بار در این رزمایش که 14 الی 25 شهریور ماه جاری برگزار می شود شرکت می کند.

ملک سلمان پادشاه عربستان در اردیبهشت سال جاری در حکمی، خالد پسر 28 ساله خود را که پیشتر به عنوان خلبان جنگنده اف- 15 در عملیات های نیروی هوایی سعودی شرکت می کرد، جایگزین عبدالله بن فیصل بن ترکی سفیر عربستان در واشنگتن کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید