2پیشنهاد غذایی ویژه برای مبارزه با آنفلوآنزا

کدخبر: ۱۸۳۷۰۰
زمانی که سرما می‌خورید یا به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوید، علائم عمده بیماری در بینی، سینه و گلوی شما بروز می‌کند. سوپ مرغ میزان کربوهیدرات مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند و به شما انرژی می‌دهد. همچنین گلو را نرم کرده و شدت التهاب دستگاه گوارش را کم می‌کند.

الو دکتر؛ حالا اگر کمی سبزی هم به سوپ‌تان اضافه کنید، میزان مواد مغذی آن‌ را بیشتر و در نتیجه بدن‌تان را در مقابل بیماری‌ها مقاوم‌تر کرده‌اید. در تهیه این سوپ نمک را فراموش نکنید؛ البته به اندازه. در این شرایط لازم است کمی نمک هم به سوپ‌تان اضافه کنید، چون سدیم موجود در نمک به تنظیم میزان آب بدن شما کمک می‌کند. سوپ همچنین به‌دلیل آب موجود در آن از هیدراسیون (کاهش آب بدن) در دوره بیماری جلوگیری می‌کند.

 پاستای سیر!

قبل از این‌که پاستای سیر را به شما پیشنهاد بدهیم، بد نیست کمی از خواص سیر و ویژگی طبیعی آن برای مبارزه با آنفلوآنزا بگوییم. سیر دارای ترکیبات متعددی از جمله آلیسین است. آلیسین ماده‌ای روغنی و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که به سیر عطر می‌دهد. بنابراین عطر سیر در حقیقت ناشی از آنتی‌اکسیدانی است که مقاومت ایمنی بدن شما را افزایش می‌دهد. سیر را می‌توانید به شکل‌های مختلف از خام گرفته تا پخته، عصاره یا حتی پودر سیر استفاده کنید. مهم این است که سیر را در برنامه غذایی زمستانی‌تان بگنجانید چون به این ترتیب می‌توانید از احتمال ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری ‌کنید. پیشنهاد ما پاستای سیر است؛ البته همراه با گوجه فرنگی که منبع غنی ویتامین C است.

چطور پاستای سیر درست کنیم

برای درست کردن پاستای سیر، به گوجه‌فرنگی، پاستا، سیر خلال شده، روغن زیتون و رب گوجه فرنگی نیاز دارید. البته نمک و فلفل هم که به جای خود. درست کردن این پاستا اصلا کار سختی نیست فقط کافی است گوجه فرنگی‌ها را توی قابلمه آب سرد بریزید و اجازه بدهید روی حرارت بجوشند. بعد گوجه فرنگی‌های له شده را به پاستایی که جوشانده و آبکش کرده‌اید، اضافه کنید. در این مرحله نوبت به سیر، یعنی مهم‌ترین اتفاق پاستای شما می‌افتد. بد نیست سیرها را با کمی روغن زیتون تفت بدهید و بعد آن را همراه با نمک و فلفل به پاستا و گوجه فرنگی‌هااضافه کنید. بعد از 10 دقیقه پاستای سیر شما آماده است.

حق با شماست آنفلوآنزا نوعی بیماری تنفسی ویروسی است. با این حال می‌توانید با داشتن رژیم غذایی مناسب، خواب شبانه و ورزش منظم از ابتلا به آن پیشگیری کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید