غیبت سیدجلال در پرسپولیس و جرقه بحران در خط دفاعی

کدخبر: ۱۸۳۸۷۱
شاید در ظاهر حضور شجاع خلیل‌زاده و محمد انصاری در قلب خط دفاع جای خالی جلال حسینی را پرکند اما در آمار این‌طور نیست.
غیبت سیدجلال در پرسپولیس و جرقه بحران در خط دفاعی

 پرسپولیس بدون کاپیتان مقتدرش در بازی‌های اخیر چیزی کم دارد. از اقتدار دفاعی فصل گذشته و آمار باشکوه چندان خبری نیست. این در حالی است که تقریبا اکثر تیم به خصوص آرایش فاز دفاعی به شکل فصل گذشته است و تنها اتفاقی که در تیم افتاده غیبت سیدجلال به دلیل مصدومیت بوده است. 

پرسپولیس فصل گذشته هم بدون سیدجلال چیزی کم داشت. این بازیکن سه بازی غایب بود و در این سه بازی، بیرانوند فقط یک کلین‌شیت داشت و در مقابل صبای قم توانست دروازه‌اش را بسته نگه‌دارد و در دو بازی دیگر گل خورد. آمار ۳۳درصد کلین‌شیت بدون جلال حسینی با حضور این بازیکن پیشرفت چشم‌گیری پیدا می‌کند. پرسپولیس در ۲۷ بازی با حضور کاپیتان تنها ۱۲ گل دریافت کرد و ۷۰درصد کلین‌شیت داشت. میانگین گل‌های خورده هم از ۰،۶۶ به ۰،۴۴ با حضور سیدجلال کاهش پیدا کرد.

این آمار در حالی بدست آمده که پرسپولیس فصل گذشته اقتدار و ثبات لازم را داشت و شرایطش به گونه‌ای بود که غیبت یک بازیکن نمی‌توانست خلل زیادی به تیم وارد کند. این فصل با آمدن شجاع خلیل‌زاده تصور بر این بود که حالا غیبت جلال حسینی نمی‌تواند خیلی آمار را جابجا کند اما در این چند هفته این تصور اشتباه بوده است. پرسپولیسی‌ها در هر دو بازی لیگ قهرمانان گل خوردند. در لیگ برتر هم آمار تنها ۵۰درصد کلین‌شیت را به نام خود ثبت کردند. پرسپولیس فصل گذشته تا این مقطع تنها ۲ گل دریافت کرده بود و حالا تا هفته هفتم تعداد گل‌های خورده‌اش به عدد ۵ رسیده است.

جلال حسینی، بازیکن بدون جانشین برانکوست که تغییرات این فصل و حضور بازیکنان جدید هم نتوانسته نقش او را کم‌رنگ کند. اقتدار دفاعی پرسپولیس بدون او یک شکاف بزرگ دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید