سفیر سابق آمریکا در روسیه: رفتار تند ترامپ در قبال کره شمالی بسیار زیرکانه است

کدخبر: ۱۸۵۴۱۲
سفیر سابق آمریکا در روسیه توئیت‌های دونالد ترامپ درباره کره شمالی را بخشی از یک استراتژی دیپلماتیک بسیار زیرکانه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ مایکل مک فال – سفیر سابق آمریکا در روسیه – توئیت های دونالد ترامپ  درباره کره شمالی را بخشی از یک استراتژی دیپلماتیک بسیار زیرکانه خواند.

مک فال در دو پیام توئیتری نوشت: اظهارات تند رئیس جمهور آمریکا درباره کره شمالی رفتاری «بی پروا» است. به نظر این اظهارات بخشی از یک استراتژی دیپلماتیک بسیار زیرکانه باشد.

ترامپ پیش از این، در توئیتی از سیاست دولت های  پیشین آمریکا در قبال کره شمالی انتقاد کرد و نوشت: 25 سال کنار آمدن با مرد موشکی (رهبر کره شمالی) بی‌فایده بود، چرا باید اکنون نتیجه‌بخش باشد؟ کلینتون، بوش و اوباما شکست خوردند. من شکست نخواهم خورد.

مک فال در حالی چنین اظهار نظری کرده است که چندی پیش، از قدردانی دونالد ترامپ از ولادیمیر پوتین به سبب اخراج ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی از روسیه، انتقاد کرد و گفت: اظهارات «گستاخانه» ترامپ نشان می‌دهد او سررشته‌ای از دیپلماسی ندارد و چنین طعنه‌های جایی در سیاست خارجی ندارد.

رئیس جمهور آمریکا در ماه سپتامبر پس از انجام قدرتمندترین آزمایش هسته ای کره شمالی، طی یک دستور اجرایی، تحریم های جدیدی را علیه این کشور اجرا کرد که بر طبق آن موسسات و شرکت هایی که با پیونگ یانگ روابط تجاری برقرار کنند، مشمول تحریم های آمریکا خواهند شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید