سرگیجه برانکو برای انتخاب هافبک

کدخبر: ۱۸۶۴۵۸
در غیاب فرشاد احمدزاده خط هافبک پرسپولیس در مقابل الهلال تغییراتی خواهد داشت. البته نیاز پرسپولیس به زدن حداقل 4 گل در این بازی می‌تواند باعث ایجاد تغییرات دیگری هم در این خط توسط برانکو ایوانکوویچ شود.
سرگیجه برانکو برای انتخاب هافبک

در بازی مقابل استقلال خوزستان کمال کامیابی‌نیا و محسن ربیع‌خواه همزمان در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار داشتند. به وحید امیری به دلیل بازی در تیم ملی استراحت داده شد و سیامک نعمتی در ترکیب اصلی قرار گرفت. اما آیا برانکو در مقابل الهلال هم از دو هافبک دفاعی در ترکیب اصلی خود استفاده خواهد کرد؟

پیش‌بینی اولیه و محتمل این است که کامیابی‌نیا تنها هافبک دفاعی پرسپولیس مقابل الهلال خواهد بود. در کنار او محسن مسلمان، وحید امیری و احتمالا سیامک نعمتی یا بشار رسن در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت و علی علیپور و گادوین منشا دو مهاجم تیم برانکو خواهند بود. پرسپولیس در مقابل الهلال به حملات زیاد و متوالی نیاز دارد و برای این کار هافبک‌های این تیم باید به دنبال حرکات رو به جلو باشند. با این ترکیب، این هدف محقق می‌شود و پرسپولیس می‌تواند شانس های زیادی برای گلزنی پیدا کند. اما باید به شدت مراقب ضدحملات حریف هم باشد و در این لحظات کار کامیابی‌نیا به شدت دشوار خواهد بود.

این احتمال هم وجود دارد که مثل بازی با استقلال خوزستان، ربیع‌خواه هم در کنار کامیابی‌نیا در ترکیب اصلی قرار بگیرد. در این صورت سیامک نعمتی از ترکیب خارج می‌شود و البته فانتزی و تکنیک در خط هافبک پرسپولیس کمتر می‌شود. نکته مثبت این ترکیب احتمال پایین غافلگیری در ضد حملات است ولی با چنین ترکیبی، نباید توقع حملات متوالی و پرتعداد را از پرسپولیس داشته باشیم.

احتمالا آرایش اول برای این بازی مناسب‌تر باشد. البته حضور بشار رسن که در مقایسه با سیامک نعمتی بازیکن حرفه‌ای‌تر و کامل‌تری است، می‌تواند کمک بیشتری به کامیابی‌نیا کند و در عین حال با حفظ توازن و تعادل دئر خط هافبک، باعث بیشتر شدن حملات پرسپولیس هم بشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید