چرا همه طرح‌های آمریکا و همپیمانانش در مقابل ایران با شکست مواجه می‌شود؟

کدخبر: ۱۸۷۶۵۰
با وجود تلاش آمریکا برای مداخله در امور منطقه خاورمیانه، طرح‌های شوم این کشور و همپیمانانش همواره از سوی ایران خنثی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری روسی اسپوتنیک در مطلبی نوشت: بسیاری باور دارند که پس از انقلاب اسلامی در ایران یکی از مشکلات عمده‌ای که آمریکا در رویارویی با ایران دائما با آن مواجه بود شکست همیشگی طرح‌ها و نقشه‌هایش علیه ایران و منطقه، از سوی این کشور بوده است. تقریبا طرحی نیست که آمریکا یا همپیمانانش در منطقه خاورمیانه پیاده کرده باشند که در نهایت به نفع ایران تمام نشده باشد؛ چرا؟ چرا همه طرح‌های آمریکا و همپیمانانش در مقابل ایران با شکست مواجه می‌شود و امروزه رئیس جمهور آن مجبور است که بالا و پایین بپرد که نفوذ ایران در منطقه باید محدود شود؟

اسپوتنیک در پاسخ به این پرسش‌ها نوشت: چون ارگان‌های امنیتی و اطلاعاتی ایران بسیار عمقی مسائل منطقه خاورمیانه را بررسی کرده‌اند در حالی که آمریکایی‌ها به صورت سطحی به خواسته‌های مردمان منطقه پرداخته‌اند. چون طرح آمریکایی‌ها مبنی بر این بوده که منطقه با جنگ‌های بی‌پایان مواجه شود، اما طرح ایران مبنی بر این بود که منطقه از جنگ‌های بی‌پایان در امان بماند. در واقع، چون آمریکایی‌ها طرح و نقشه‌ای برای بعد از اشغال افغانستان یا عراق و یا سرنگونی حکومت سوریه و یا اشغال یمن نداشتند در حالی که ایرانی‌ها راهکار و افراد مناسب را برای این کار‌ها از قبل آماده کرده بودند.

در ادامه این مقاله آمده است: این اشتباه ایران نیست که مثلا عربستان سعودی و امارات و بحرین و مصر با هماهنگی آمریکا، قطر را محاصره می‌کنند و این کشور مجبور می‌شود به ایران پناه ببرد. بدیهی است که ایرانی‌ها هم فرصت‌سوزی نکنند و از این فرصت بهترین بهره را ببرند. همین ماجرا در بسیاری از موارد تکرار شده و همه نشان می‌دهد که ایرانی‌ها برای رویارویی با سناریو‌های مختلف در منطقه برای خود برنامه‌ریزی دارند در حالی که آمریکایی‌ها و همپیمانانشان بدون برنامه به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

اسپوتنیک در ادامه نوشت: شاید بتوان جدید‌ترین مثال را ماجرای همه‌پرسی کردستان عراق عنوان کرد که اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها و سعودی‌ها پشت آن بودند و تلاش داشتند که یک منطقه جدید برای ایجاد درگیری‌های بی نهایت در منطقه ایجاد کنند؛ اما به یکباره شب خوابیدند صبح بیدار شدند دیدند که ایرانی‌ها همه نقشه‌های آن‌ها را خنثی کرده‌اند.

اینجا تقصیر ایران نیست که از اشتباه‌های آمریکا و همپیمانانش برای امتیازگیری استفاده می‌کند و نفوذ بیشتر پیدا می‌کند این آمریکا و همپیمانانش هستند که باید عینک‌های خود را عوض کنند و واقع‌بینانه‌تر نسبت به ماجرا‌های منطقه خاورمیانه تصمیم بگیرند.

اسپوتنیک در پایان با اشاره به شکست طرح‌های رؤسای جمهور پیشین آمریکا در منطقه از سوی ایران اعلام کرد: باید نشست و دید که تهدید‌های ترامپ منجر می‌شود کدام بخش منطقه خاورمیانه همپیمان ایران شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید