ضربه کاری روسیه به داعش با بمب افکن های دور پرواز + عکس

کدخبر: ۱۹۱۵۹۱
ایرنا: بمب افکن های دورپرواز نیروی هوافضای روسیه مراکز گروه تروریستی داعش را در استان دیرالزور سوریه بمباران کردند.
ضربه کاری روسیه به داعش با بمب افکن های دور پرواز + عکس

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: نیروی هوافضای روسیه به پشتیبانی هوایی از عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه گروه تروریستی داعش در مناطق شرقی این کشور ادامه می دهد.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه نوشت: بمب افکن های دورپرواز راهبردی توپولف-22 ام.3 روسیه بعدازظهر امروز در راستای پشتیبانی هوایی از عملیات زمینی واحدهای ارتش سوریه، مراکز گروه تروریستی داعش را در چند نقطه استان دیرالزور منطقه بمباران کردند.

بمب افکن توپولوف روسیه Tu 22

در این بیانیه گفته شده است: بمب افکن های دورپرواز روسی از یک پایگاه هوایی در روسیه به پرواز درآمده و دو هزار کیلومتر مسافت پیموده و مراکز داعش در حومه منطقه القتیه را مورد حمله قرار دادند. 

علاوه بر آن بمب افکن های سوخو-24 روسیه نیز که از پایگاه هوایی حمیمم به پرواز در آمده بودند چند مرکز تروریست ها را در سوریه هدف قرار دادند.

روسیه از مهر ماه سال 94 به درخواست دمشق در سوریه عملیات ضدتروریستی اجرا می کند.

در این مدت در جریان عملیات نیروی هوافضای روسیه 28 هزار تروریست کشته شده اند و ارتش سوریه توانسته 92 درصد خاک این کشور را از کنترل تروریست ها خارج کند.

گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه، کارزاری را در این کشور به راه انداختند که باعث شد ده ها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل شوند و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی غرب برای مقابله با دولت سوریه استفاده کنند. 

مقام های روسیه اعلام کرده اند با قلع و قمع تروریست ها در سوریه عملیات نظامی علیه آنها نیز به پایان می رسد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید