سکوت خبری «بی سابقه» رسانه های داعش

کدخبر: ۱۹۱۵۹۲
باشگاه خبرنگاران جوان: تحلیلگران اعلام کردند سکوت یک روزه رسانه‌های وابسته به گروه تروریستی داعش بی‌سابقه بوده است.
سکوت خبری «بی سابقه» رسانه های داعش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فعالیت کانال‌های تبلیغاتی داعش بین روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه به طور مرموزی متوقف شد. تحلیلگران این رویداد را «سکوتی بی‌سابقه» برای داعش خوانده‌اند.

گروه تکفیری صهیونیستی داعش که از پیام‌رسان تلگرام برای به روز رسانی جزئیات درباره عملیات نظامی و پذیرفتن مسئولیت حملات تروریستی استفاده می‌کند، بین ساعت ۹ صبح چهارشنبه به وقت گرینویچ و ساعت ۱۰ روز پنجشنبه هیچ پیامی منتشر نکرد.

چارلی وینتر، محقق ارشد در مرکز بین‌المللی مطالعات افراطی‌گری و خشونت سیاسی، سکوت گروه تروریستی داعش را «بی‌سابقه» خواند.

وینتر گفت: «کاهش تولید محتوا از جانب رسانه‌های وابسته به داعش در دو هفته گذشته کاملا مشهود بوده است.»

او در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: با این‌حال، «داعش هرگز به مدت ۲۴ ساعت به طور کامل سکوت نکرده بوده است.»

به طور معمول، کانال‌های تلگرامی وابسته به گروه تروریستی داعش روزانه نزدیک به ۱۲ پیام منتشر می‌کنند. در این پیام‌ها، برنامه‌های رادیویی در تبلیغ داعش و تصاویری از مردم غیرنظامی منتشر می‌شود.

این در حالی است که در روز چهارشنبه، گروه تروریستی داعش «پخش روزانه رادیویی» خود را به طور کامل متوقف کرد و تنها یک پیام منتشر کرد.

پس از آن، کانال‌های گروه وهابی صهیونیستی داعش تا روز پنجشنبه فعالیت خود را متوقف کردند. این سکوت هنگامی شکسته شد که داعش یک برنامه رادیویی ۴ دقیقه‌ای درباره عملیات خود در شرق سوریه و عراق و تنها به زبان عربی منتشر کرد. این در حالی است که داعش به طور معمول این برنامه رادیویی را به زبان‌های مختلف منتشر می‌کرد.

گروه تکفیری صهیونیستی داعش در سال ۲۰۱۷، دو شهر اشغال شده موصل و رقه در عراق و سوریه را از دست داد. داعش به تازگی از آخرین شهر‌های تحت اشغال خود در هر دو کشور نیز بیرون رانده شده است.

چارلی وینتر در ادامه توضیح داد: «زیرساخت رسانه‌ای داعش در چند ماه گذشته به شدت آسیب دیده است و به همین دلیل مشخص می‌شود برخی مسائل در حال تغییر هستند.»

وینتر گفت: ممکن است داعش در حال جابجایی سرکرده‌ها و عناصر خود باشد. با این‌حال، ممکن است این گروه تروریستی در حال طرح‌ریزی راهکاری جدید برای شرایط کنونی باشد که از یک سازمان اشغالگر به گروه شورشی مخفی تبدیل شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید