نگرانی اپل از کاهش تقاضا برای آیفون 10

کدخبر: ۱۹۳۴۶۳
چیزی تا پایان سال نو میلادی باقی نمانده و از آنجایی که مردم اغلب کشورها برای تامین مایحتاج و البته خرید هدایای سال جدید به سمت فروشگاه ها هجوم می برند، شرکت ها معمولا انتظار بالاترین میزان درآمد را در این فصل دارند. علیرغم این مساله اما تامین کنندگان قطعه برای آیفون 10 ظاهرا اوضاع خوبی نداشته اند.
نگرانی اپل از کاهش تقاضا برای آیفون 10

اخیرا گزارشی منتشر شده که نشان می دهد درآمد ماه به ماه شرکت Largan Precision که در زمینه تولید لنز دوربین فعالیت دارد و از جمله شرکای اپل به شمار می رود تنها 0.05 درصد افزایش در بازه زمانی یک ماهه نوامبر (نسبت به ماه قبلش) داشته است و از آن بدتر این شرکت پیش بینی نموده که درآمدهایش در ماه دسامبر با افت روبرو خواهند بود.

نکته جالب اما اینکه سایر تامین کننده قطعه برای آیفون 10 نیز احتمالا شاهد همین روند خواهند بود. Catcher، کمپانی دیگری که در زمینه تولید شاسی و قاب برای آیفون فعالیت دارد از کاهش 10.4 درصدی درآمدهایش در ماه نوامبر خبر داده. General Interface Solutions هم که پنل تاچ می سازد اعلام نموده درآمدهای ماه به ماهش در بازه زمانی نوامبر 15.53 درصد افت را نشان می دهد.

اما مشکل اصلی در این میان آن است که سفارشات قطعه اپل در ماه گذشته 30 درصد کمتر از میزان پیش بینی شده قبلی بوده است و این شرکت ها حالا نگران هستند که کوپرتینو از تعداد آیفون های 10 که در نظر داشت در جریان سه ماهه نخست سال 2018 به آنها سفارش دهد کم کند.

البته اغلب تحلیلگران بر این باورند که آیفون 10 در ماه های ژانویه و فوریه 2018 با همان نرخی که در ماه نوامبر عرضه شده بود به دست مشتریان می رسد و در نتیجه برآوردشان این است که کاهش عرضه این محصول در ماه مارس اتفاق می افتد.

با در نظر داشتن شایعاتی هم که اخیرا در رابطه با معرفی آیفون 2018 با نمایشگر اولد 6.5 اینچی منتشر شده، انتظار می رود که استقبال از این محصول باز هم پایین بیاید. این مدل قرار است با قیمتی در بازه 600 تا 900 دلار به بازار عرضه گردد و اپل برای پایین نگه داشتن قیمت این محصول ظاهرا به یک دوربین اصلی تک لنزی بسنده خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید