نظرسنجی: بیشتر آمریکایی ها به ترامپ بدبین هستند

کدخبر: ۱۹۴۰۳۶
طبق نظرسنجی جدیدی که در آمریکا انجام شده است، اکثر مردم نگاهی بدبینانه به ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سیاست و مسیر کلی کشورشان دارند.

ایرنا : نظرسنجی تازه آسوشیتدپرس و «مرکز NORC برای پژوهش های امور عمومی» نشان می دهد که کمتر از یک چهارم مردم آمریکا معتقد هستند که ترامپ در زمینه تحقیق وعده های انتخاباتی خود به رای دهندگان خوب عمل کرده است.

بنا بر این گزارش، در حالی که سال ۲۰۱۷ به پایان خود نزدیک می شود، اکثر آمریکایی ها نگاه بدبینانه ای به ریاست جمهوری ترامپ، سیاست در آمریکا و مسیر کلی کشورشان دارند. تنها سه نفر از هر ده آمریکایی عقیده دارند که آمریکا در مسیر درست حرکت می کند و ۵۲ درصد گفتند از زمانی که ترامپ رئیس جمهوری شده است، اوضاع کشورشان بدتر شده است.

بیست و سه درصد از مردم آمریکا می گویند که ترامپ به وعده هایش عمل کرده و سی درصد دیگر تصور می کنند که وی برای تحقق وعده های انتخاباتی اش تلاش کرده اما شکست خورده است. همچنین ۴۵ درصد هم می گویند که ترامپ اصلا به وعده هایش عمل نکرده است.

نظرسنجی دیگری که ماه جاری میلادی توسط آسوشیتدپرس و NORC انجام شد، نشان می دهد که محبوبیت ترامپ به ۳۲ درصد کاهش یافته است. به این ترتیب، او نامحبوب ترین رئیس جمهوری آمریکا در سال اول ریاستش است. یک چهارم از جمهوریخواهان می گویند که ترامپ را تایید نمی کنند. ترامپ به عنوان نامزد جمهوریخواهان وارد کارزار انتخاباتی شد.

در حالی که بیکاری در آمریکا حدود چهار درصد است، چهل درصد از مردم این کشور مدیریت اقتصادی ترامپ را تایید می کند. اما تنها سه نفر از ده آمریکایی رویکرد وی در قبال بیمه خدمات بهداشت و درمان، سیاست خارجی و مالیات ها را تایید می کنند.

اگر چه ترامپ از سال اول ریاست جمهوری خود خرسند اما تردیدی نیست که در سال ۲۰۱۷ دستاورد مهمی برای تصویب قوانین مورد نظر خود در کنگره نداشته است. این در حالی است که جمهوریخواهان تلاش می کنند تا قانون اصلاح نظام مالیاتی را تصویب کنند.

از سوی دیگر، تنها ۲۵ درصد از آمریکایی ها فکر می کنند که از زمان روی کار آمدن ترامپ، وضعیت کشور بهتر شده است و تنها بیست درصد می گویند که شخصا در وضعیت بهتری قرار گرفته اند.

همچنین تنها ۹ درصد تصور می کنند که ریاست جمهوری ترامپ منجر به اتحاد بیشتر در کشور شده است اما ۶۷ درصد فکر می کنند که با رئیس جمهوری شدن ترامپ، کشور دچار شکاف بیشتر شده است.

در میان رای دهندگان جمهوریخواه، ۴۱ درصد بر این باورند که ترامپ کشور را دچار شکاف کرده است و تنها ۱۷ درصد از رای دهندگان جمهوریخواه می گویند که وی کشور را متحد کرده است.

نظرسنجی اول آسوشیتدپرس و NORC از سی نوامبر (نهم آذر ماه) تا چهارم دسامبر (۱۳ آذر ماه) انجام شد و از هزار و ۲۰ نفر نظرخواهی شد. نظرسنجی بعدی نیز از هفتم دسامبر (۱۶ آذر ماه) تا یازدهم دسامبر (بیستم آذر ماه) انجام شد. حاشیه خطای نظرسنجی اول ۳.۷-/+ درصد و حاشیه خطای نظرسنجی دوم ۴.۳-/+ در نظر گرفته شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید