مادورو: هدف برخی رسانه های غربی تشویق به مداخله خارجی در ونزوئلاست

کدخبر: ۱۹۷۲۹۱
رئیس جمهوری ونزوئلا آنچه را که کارزار بین المللی رسانه های بزرگ جهان علیه کشورش خواند، محکوم کرد و گفت: هدف این رسانه ها تشویق به مداخله خارجی در ونزوئلاست.

به گزارش شبکه تله سور، 'نیکلاس مادورو' دیروز ( دوشنبه) در جمع جامعه پزشکان تصریح کرد که خبرگزاری های رویترز، فرانسه، آسوشیتدپرس و اِفه، تصویری نادرست و منفی از ونزوئلا ترسیم می کنند و هدفشان تشویق به مداخله خارجی در ونزوئلا بود.

مادورو اخیرا نیز اعلام کرده بود که رسانه های آمریکایی فقط در سال 2017، سه هزار و 880 خبر منفی در مورد ونزوئلا منتشر کرده اند که یکهزار و 860 خبر از این آمار مربوط به اعتراض های خشونت آمیز گروههای افراطی در ونزوئلا بین آوریل و ژوییه پارسال (فروردین تا تیر 1396) بوده است.

وزیر ارتباطات و اطلاع رسانی ونزوئلا نیز چند روز پیش گفت که بیش از سه هزار گزارش و خبر زیان آور، نادرست و منفی توسط جریان رسانه ای بین المللی در مورد شرایط اقتصادی و اجتماعی فعلی این کشور منتشر شده است و افزود:

این تعداد گزارش و خبر منفی علیه ونزوئلا نه تنها به این کشور بلکه به مردمش نیز آسیب وارد می کند.

مقامات ونزوئلا پیشتر نیز بارها از طرح آمریکا برای ایجاد اشوب و براندازی دولت نیکلاس مادورو با هدف دست یافتن به منابع غنی در این کشور صحبت کرده اند.

ونزوئلا ماههاست با چالش کمبود مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار بالا روبرو است. این در حالیست که مخالفان دولت مادورو را عامل این بی ثباتی معرفی کرده اما نیکلاس مادورو عنوان کرده کشورش درگیر یک 'جنگ اقتصادی' طراحی شده از سوی آمریکاست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید