ورود دادستان تهران به اتهامات نجفی علیه قالیباف

کدخبر: ۱۹۸۵۷۷
ایلنا: دادستان تهران از نامه خود به شهردار تهران برای ارائه مستندانش درباره تخلفات مالی شهرداری سابق خبر داد و گفت: در حال حاضر بازداشتی‌های حوادث اخیر کمتر از ۲۰ نفر هستند و برای ۵۴ نفر کیفرخواست صادر کردیم.
ورود دادستان تهران به اتهامات نجفی علیه قالیباف

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی وانقلاب تهران درحاشیه همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی درجمع خبرنگاران در مورد اظهارات اخیر شهردار تهران در جمع اعضای شورای شهر و اعلام برخی تخلفات شهردار پیشین از جمله انعقاد قراردادمیلیاردی پژوهشی و صرف آن پول در هزینه‌های انتخاباتی اظهار کرد: در اینجا از مسئولان گله دارم. اگر آنها به فسادی می‌رسند ابتدا باید به مراجع رسمی کشور بگویند. به اندازه کافی روان و افکار مردم را با اخباری که بدون اثبات در اختیار دیگران قرار می‌دهیم پریشان می‌کنیم. روز چهارشنبه در نامه‌ای به آقای نجفی از ایشان مستنداتش را خواستم.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه طرح و اعلام موارد فساد بدون دلیل و اثبات و بدون تصویب در مرجع رسمی محل اشکال است، ادامه داد: آقایان مسئول از جمله شهردار تهران اگر دلایلی برای فساد در جایی دارند اول به دستگاه قضایی، بازرسی کل کشور و دادستانی اعلام کنند. برهمین اساس نیز همانطور که گفتم طی نامه‌ای به قید فوریت از ایشان خواسته‌ایم که این کار انجام شود.

وی همچنین از مسئولان خواست که مبادا از تریبون‌های رسمی فسادی را اعلام کنند که ثابت نشده باشد.

جعفری دولت آبادی از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه سانچی خبر داد و گفت: طبق قانون مجازات اسلامی ما می‌توانیم چنانچه در رابطه با اتباع ایرانی در خارج از کشور حوادثی رخ دهد این موضوع را پیگیری کنیم. بدلیل آنکه از حادثه دور هستیم و باید اطلاعات و دلایل آن را به دست آوریم، با همکاری دادستانی کل و وزارت امورخارجه حقوق جانباختگان پیگیری خواهد شد.

دادستان تهران درباره آخرین وضعیت بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیر نیز گفت: در حال حاضر بازداشتی‌های ما کمتر از ۲۰ نفر است و برای ۵۴ نفر کیفرخواست صادر کردیم. از روز اول با متهمانی که در زندان بودند ملاقات انجام شد و دغدغه داشتیم که این موضوع به سرعت تعیین تکلیف شود و انشاءالله تا هفته جاری در مورد تمام متهمان حوادث اخیر تعیین تکلیف صورت گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید