مقایسه خریدهای استقلال با الهلال

کدخبر: ۲۰۱۹۸۴
استقلال سه‌شنبه شب در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در عمان میزبان الهلال عربستان خواهد بود. هر دو تیم در روزها و هفته‌های گذشته اقدام به جذب چند بازیکن جدید کرده‌اند که از آنها در لیگ قهرمانان استفاده کنند.
مقایسه خریدهای استقلال با الهلال

 استقلال مامه بابا تیام و بویان ناژدنوف را خرید و الهلال ازکوئل سیروتی و اشرف بن‌شرقی را به خدمت گرفت. مقایسه عملکرد این بازیکنان در همین چند روز می‌تواند تفاوت کیفیت فنی آنها و البته تاثیر پول در فوتبال را نشان دهد. ابتدا عملکرد دو بازیکن جدید استقلال را مرور می‌کنیم:

مامه تیام: او تا امروز در دو بازی به عنوان بازیکن جانشین برای استقلال به میدان رفته است. او 8 دقیقه در برابر سپیدرود رشت و 40 دقیقه در مقابل الریان بازی کرد. البته مدت زمان بازی کردن او برای قضاوت درباره عملکردش زیاد نیست و باید به او زمان بیشتری داد اما میدان ندادن به او توسط وینفرد شفر می‌تواند به دلیل عدم اطمینان از آمادگی و کیفیت فنی او باشد. به هر حال تیام در این زمان کوتاه چیز خاصی از خود نشان نداده اما شاید در ادامه بتواند انتظارات را برآورده کند.

بویان ناژدنوف: او همزمان با تیام به استقلال پیوست اما هنوز برای این تیم به میدان نرفته است. نام او در فهرست لیگ برتری و آسیایی استقلال وجود دارد و بنا به گفته افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال، او در هنگام انجام تست پزشکی از میله بارفیکس سقوط کرده و مصدوم شده و به دربی 86 هم نخواهد رسید اما خود بویان این ادعای افتخاری را تکذیب کرده و اعلام کرده که در سلامت کامل به سر می‌برد و آماده بازی برای استقلال است. این تناقض‎ها در باره وضعیت جسمی او باعث ایجاد ابهاماتی درباره این بازیکن شده است.

برخلاف بازیکنان جدید استقلال، بازیکنان تازه وارد الهلال خیلی زود در تیم جا افتاده و تاثیر خود را در بازی‌های این تیم نشان داده‌اند.  

ازکوئل سیروتی: این مهاجم از تیم سن‌لورنزو به الهلال پیوست و در 2 بازی برای این تیم یک گل زده است. او خیلی زود تبدیل به یکی از مهره‌های کلیدی الهلال تبدیل شده و با حرکات تکنیکی خود هواداران این تیم را به وجد آورده است. سیروتی دیشب در بازی با النصر هم در نیمه دوم تعویض شد تا برای بازی سه‌شنبه شب مقابل استقلال آماده باشد.

اشرف بن‌شرقی: این مهاجم جوان مراکشی در 3 بازی برای الهلال به میدان رفته و دو گل زده است. او دیشب در دقیقه 5 بازی با النصر دروازه این تیم را باز کرد و در بازی هفته گذشته مقابل النصر در دقیقه 88 گل دوم و گل مساوی الهلال را زد و این تیم را از شکست نجات داد.

در مجموع، دو بازیکن جدید الهلال تا امروز 3 گل برای این تیم زده‌اند و تا حدود زیادی جای خالی عمر خریبین و کارلوس ادواردو را پر کرده‌اند اما دو بازیکن جدید استقلال هنوز چیزی از خود نشان نداده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی