جنگ تمام عیار بارسلونا - اتلتیکو مادرید برای قهرمانی

کدخبر: ۲۰۳۳۹۱
بارسلونا و اتلتیکومادرید امشب درهفته‌ بیست و هفتم لالیگا در نوکمپ به مصاف هم می‌روند. این بازی می تواند برای مشخص کردن قهرمان این فصل لالیگا تعیین کننده باشد.
جنگ تمام عیار بارسلونا - اتلتیکو مادرید برای قهرمانی

بارسلونا با 66 امتیاز صدرنشین اسپانیا است و اتلتیکو مادرید نیزبا 61 امتیاز نزدیک ترین تعقیب کننده بلوگرانا است.از این جهت این بازی برای هر دو تیم با اهمیت است.

در صورت برد بارسا در این بازی آنها قدم بزرگی برای قهرمانی برداشته اند و اگر اتلتیکو برنده باشد رقابت برای این مهم بسیار حساس و پایاپای خواهد شد.

این بازی علاوه بر اهمیتی که دارد تقابل بهترین دروازه‌بان‌های حال حاضر دنیا نیز است. مارک آندره تراشتگن و یان اوبلاک قرار است از دروازه‌هایشان محافظت کنند. دروازه‌بان ۲۵ ساله آلمانی و دروازه‌بان اسلوونیایی اتلتیکومادرید آمار قابل توجهی را در این فصل به ثبت رساندند. هر دو دروازه‌بان نسبت به دیگر دروازه‌بان‌های لالیگا گل‌های کمتری دریافت کردند و رقابت مستقیمی برای کسب جایزه سامورا (بهترین دروازه‌بان لالیگا) دارند.

اوبلاک تاکنون در ۲۶ بازی تنها ۱۱ بار دروازه‌اش باز شده و ۷۳ مهار توپ داشته است. از طرفی تراشتگن در ۲۶  بازی ۱۳ گل دریافت کرد و ۶۹ مهار توپ داشت. هر دو دروازه‌بان مطمئن اما با ویژگی‌های متفاوت هستند. اتلتیکو به لطف درخشش اوبلاک توانست چند امتیاز به دست آورد. واکنش سریعش هنگام ضربات نزدیک حریفان، بیش از همه قابل توجه است. از طرفی تراشتگن به بازی با پا علاقه‌مند است و مانند یک بازیکن در محوطه جریمه عمل می‌کند. به همین خاطر تفاوت دو دروازه‌بان خیلی زیاد است. دروازه‌بان اتلتیکومادرید ۲۸۴ پاس و دروازه‌بان آلمانی بارسا ۶۴۸ پاس داده است. برخی از هافبک‌های لالیگا خواهان این هستند که به چنین آماری برسند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید