سینما قدرت نرم ایران!

کدخبر: ۲۰۶۰۸۷
تارنمای روزنامه سعودی الحیات در شماره امروز (سه شنبه) طی گزارشی از سینما به عنوان قدرت نرم ایران نام برد.

ایرنا؛ این روزنامه فرامنطقه ای چاپ لندن با تاکید بر 'حضور قدرتمند سینمای ایران در سطح جهان' از راهیابی سینمای کشورمان به جشنواره فیلم اسکار به عنوان نشانه عینی و ملموس این حضور و مقبولیت سینمای ایران در سطح بین الملل یاد کرد .

الحیات تاکید کرد: سینمای ایران به طور حتم یک رسانه صرفا تبلیغاتی نیست زیرا اگر این چنین بود ، هیچ گاه جشنواره های بین المللی فیلم و سینما در سطح جهان بر روی این سینما درهای خود را نمی گشودند و برایش فرش قرمز پهن نمی کردند.

گزارش مزبور با اشاره به 'تاریخ کهن سینما در ایران و ادامه حضور و فعالیت قدرتمندش در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی' از مبدل شدن این سینما به 'یکی از مهم ترین عناصر قدرت نرم در ایران' به عنوان 'نشانه روشن چنین حضوری' نام برد.

این روزنامه سعودی به انتخاب فیلم 'فروشنده' به عنوان 'بهترین فیلم خارجی در سال 2016 دریافت کننده جایزه اسکار' اشاره کرد و نوشت: ' این فیلم احساس مثبتی در تماشاگران خود نسبت به ایرانیان ایجاد کرد.'

الحیات به طور ضمنی از 'تعطیلی صنعت سینما در عربستان به عنوان یکی از عوامل عقب ماندگی این کشور در سطح جهانی' نام برده و از هموطنان سعودی 'مخالف راه اندازی صنعت سینما در عربستان' خواست تا از 'سینمای ایران و فیلم فروشنده الهام بگیرند و بدانند که مخالفت شان بی فایده است و در اشتباه بسر می برند.'

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید