تراشه توپ جام جهانی 2018 قادر به انتقال اطلاعات است!

کدخبر: ۲۲۰۶۷۸
اقتصاد نیوز:شرکت آدیداس توپ جام جهانی 2018 را طراحی کرده است. توپ جام جهانی روسیه دارای تراشه NFC است. در این مطلب به معرفی توپ تل استار 18 می پردازیم.
تراشه توپ جام جهانی 2018 قادر به انتقال اطلاعات است!

به گزارش اقتصاد نیوز وبه نقل از کلیک، در مسابقات جام جهانی روسیه شاهد استفاده از توپ تل استار 18 شرکت آدیداس هستیم. این کمپانی آلمانی برای نامگذاری این توپ از ماهواره تلستار الهام گرفته است. این ماهواره اولین ماهواره مخابراتی محسوب می شود که در سال 1962 در مدار زمین قرار گرفت.

این ماهواره کروی با همکاری ناسا و اپراتور مخابراتی بل (AT&T) به فضا پرتاب شد. توپ جام جهانی 2018با الهام از این ماهواره، تل استار 18 نام دارد. این توپ به صورت سیاه و سفید طراحی شده است. در بازی های جام جهانی سال 1970 از توپ تل استار اولیه استفاده شده بود.

توپ جام جهانی روسیه

توپ جام جهانی 2018 در مقایسه با نسخه اصلی خود از طراحی بهتری بهره می برد تا علاوه بر مقاومت بالاتر، در برابر ضربات نیز عملکرد مناسب تری از خود نشان دهد. توپ جام جهانی 1970 اولین بار در مکزیک معرفی شد.

ماهواره تلستار برای کمک به ارتباط جهانی طراحی شد و در زمان جنگ سرد مورد استفاده قرار گرفت. در زمان جنگ سرد ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در حال آزمایش بمب های هسته ای بودند.

آزمایش های هسته ای باعث شد ترانزیستورهای مورد استفاده در ماهواره تلستار دچار مشکل شود و در سال 1963 کارایی خود را به صورت کامل از دست بدهد. تا قبل از خرابی این ماهواره موفق به انتقال صدها تماس و تلگراف شد. در همین راستا ارتباطات یکی از ویژگی های اصلی توپ جام جهانی روسیه محسوب می شود.

توپ جام جهانی روسیه

در توپ جام جهانی 2018 از تکنولوژی های زیادی استفاده شده است. توپ تل استار 18 از تراشه NFCبهره می برد و دارای لوگوی Wi-Fi است.

در گذشته شاهد استفاده از این فناوری ها در توپ هوشمند آدیداس miCoach بوده ایم. این توپ برای بررسی عملکرد بازیکنان به داوران کمک می کرد. 

تکنولوژی های مورد استفاده در توپ تل استار 18 اطلاعاتی مانند قدرت وارد شده به توپ و یا سرعت آن را در اختیار داوران قرار نمی دهد با این حال اطلاعاتی در رابطه با جام جهانی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

توپ تل استار 18

Roland Rommler، مدیر گروه سخت افزار فوتبال شرکت آدیداس در رابطه با توپ جام جهانی 2018 گفته است:«توپ اولیه تل استار یکی از بهترین نمونه ها در بازی های جام جهانی محسوب می شود. با توجه به این موضوع توسعه توپ تل استار 18 برای ما یک چالش هیجان انگیز بود. استفاده از چیپ NFC و ساختار جدید باعث طراحی بهتر و نوآوری در فوتبال شده است.»

در چندین جام جهانی اخیر توپ های مورد استفاده در مسابقات تغییراتی را تجربه کرده اند. فیفا از فناوری های جدید در بازی ها استقبال می کند.

در مسابقات جام جهانی 1986 توپ آزتکا مورد استفاده قرار گرفت. این توپ به صورت 100 درصد از الیاف مصنوعی ساخته شده بود تا عملکرد بهتری از خود نشان دهد. در جام جهانی 2002 توپ فورنووا با وزنی سبک در مسابقات به خدمت گرفته شد. در سال عرضه این محصول آدیداس آن را دقیق ترین توپ نامید.

در سال 2010 توپ جابولانی در مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار گرفت. این توپ از8 تکه تشکیل شده بود و یکی از گردترین توپ ها تولید شده تا آن تاریخ بود. با وجود عملکرد مناسب این توپ در مسابقات، چرخش آن در هوا کم بود.

برای طراحی توپ جام جهانی 2014 آدیداس از مهندسان ناسا کمک گرفت تا توپ برازوکا با چنین مشکلی مواجه نشود. آدیداس برای اطمینان از عملکرد توپ تل استار 18 آن را در اختیار تیم های آرژانتین، کلمبیا و مکزیک قرار داد و همچنین باشگاه های منچستر یونایتد، یوونتوس، رئال مادرید و آژاکس نیز آن را مورد بررسی قرار دادند.

توپ تل استار 18

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید