روسیه:کلاه سفیدهادر ادلب تمرین صحنه سازی حملات شیمیایی کردند

کدخبر: ۲۳۹۳۶۶
اقتصادنیوز: شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه از تمرین صحنه سازی حملات شیمیایی کلاه سفیدها در استان ادلب سوریه خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز سه شنبه فیلمی منتشر کرد که درآن دیده می شود کلاه سفیدها (گروهی به ظاهر حقوق بشری برای کمک به حادثه دیدگان جنگی در سوریه) در حال تمرین صحنه سازی حملات شیمیایی در ادلب هستند.

در این فیلم که گفته می شود توسط هکرهای سوری، بدست آمده است ؛ سرپرست گروه کلاه سفیدها، نقش افراد شرکت کننده در صحنه سازی شیمیایی را به آنها توضیح می دهد.

این گزارش در حالی منتشر شد که روسای جمهوری روسیه و ترکیه روز گذشته توافق کردند که در ادلب عملیات نظامی برای سرکوبی تروریست ها اجرا نشود و محدوده ای غیر نظامی در این منطقه ایجاد شود.

روسیه از سه هفته پیش تاکنون با هشدار اینکه گروه های تروریستی در حال صحنه سازی حمله شیمیایی در ادلب هستند، بر لزوم حمله همه جانبه برای نابودی تروریست ها در ادلب تاکید کرده است.

مرکز مصالحه طرف های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که در استان ادلب مقدمات برای عمل تحریک آمیز و برنامه ریزی شده توسط تروریست ها جریان دارد.

روسیه معتقد است که تروریست ها درآستانه پایان یافتن کار خود در ادلب آخرین سنگرشان در سوریه، به دنبال صحنه سازی حمله شیمیایی هستند و آمریکا و انگلیس برای تحقق این امر از تروریست ها حمایت می کنند.

آمریکا این مساله را رد می کند و در واکنش می گوید که دولت سوریه برای چیره شدن بر مخالفان خود (تروریست ها) در ادلب، به دنبال حمله شیمیایی به آنهاست و در صورت وقوع این حادثه، به این کشور پاسخ نظامی خواهد داد.

برخی رسانه های روسی در روزهای اخیر اعلام کردند که تعدادی از ناوهای کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سواحل سوریه در دریای مدیترانه مستقر شده اند.

ناو کانادایی «ویل دکبک»، ناوچه موشک انداز «د ریتر» و ناو «الی» یونان ازجمله کشتی های جنگی ناتو هستند که در سواحل سوریه مستقر شده اند.

ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه نیز حامل 204 موشک بالدار از نوع تام هاوک هستند که برای ضربه زدن به سوریه آماده شده است.

نزدیک به شش ماه پیش، رسانه های روسیه چند روز پیش از حمله موشکی تروئیکای غربی (آمریکا، فرانسه و انگلیس) به برخی مناطق سوریه، چنین خبرهایی داده بودند و از احتمال حمله موشکی خبر دادند که به وقوع پیوست هر چند که به گفته روس ها بیش از دو سوم موشک های شلیک شده توسط پدافند هوایی سوریه (اس-200 های متعلق به دوران شوروی) نابود شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید