حمایت همه‌جانبه کیهان از ولایتی؛ خانه او در سعدآباد وقف امام حسین است/ منتقدان ولایتی وطن فروشند!

کدخبر: ۲۴۳۰۳۱
اقتصادنیوز: حسین شریعتمداری در یادداشتی به حمایت از اظهارات علی اکبر ولایتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره لنگ یمنی، توصیه به خوردن نان خشک و همچنین خانه سعدآباد پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز در بخشیی از این یادداشت آمده است:« از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به جای لباس، لنگ می‌بندند و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است...». کجای این سخن ناپسند و درخور اعتراض است؟! و غیر از آمریکا و اسرائیل و آل‌سعود و امارات که به قتل‌عام مردم مظلوم یمن مشغولند و پادوهای داخلی آنها چه کسی از این اظهارات برمی‌آشوبد؟!»...برخی از مدعیان اصلاحات و کسانی که بارها در مقابل زورگویی‌های آمریکا نسخه سازش پیچیده‌اند موجی از اعتراض و انتقاد علیه ایشان به راه‌ انداختند. اعتراض‌ها در دو محور اصلی شکل گرفته بود؛ انتقاد به خانه مسکونی دکتر ولایتی در سعدآباد و اعتراض به اینکه چرا ایشان به الگوی مردم یمن ‌اشاره کرده و گفته است باید از آنها یاد بگیریم!

در بخش نخست، تا آنجا که کیهان پی‌گیری کرده است، دکتر ولایتی از مدت‌ها قبل و طی سه مرحله، تمامی شش دانگ خانه مسکونی مورد‌ اشاره را برای مراسم عزاداری حضرت امام حسین‌علیه‌‌السلام وقف کرده و اسناد آن در سازمان اوقاف موجود است. گفتنی است دکتر ولایتی در دهه ۶۰ به توصیه مراکز امنیتی، خانه‌ای را که در رستم‌آباد شمیران (او اهل رستم‌آباد است) داشت، با خانه کنونی معاوضه کرده بود. بنابراین آقای ولایتی هم‌اکنون در خانه‌ای که موقوفه است زندگی می‌کند و حقی که از آن برای خود و همسرش- و نه فرزندان- قائل شده و در وقفنامه آمده، همین بهره‌گیری در دوران حیات است. بخشی از آن خانه هم‌اکنون نیز به حسینیه تبدیل شده است.

و اما درباره بخش دوم که ریشه و علت اصلی انتقادها و برخاسته از روحیه سازشکاری بسیاری از منتقدان است، توصیه ایشان به الگو گرفتن از مقاومت مردم یمن است! می‌گویند چرا توصیه کرده‌ای که مردم ایران مانند انقلابیون یمن لنگ ببندند و نان خشک بخورند؟! که باید پرسید این نتیجه را از کجای سخن دکتر ولایتی بیرون کشیده‌اید؟! آ

شریعتمداری در ادامه نوشت: دفاع تمام قد ولایتی از جبهه مقاومت و توضیح مستدل ایشان درباره ضرورت حضور ایران در منطقه که پته جریانات سازشکار داخلی و باج‌خواه بیگانه را روی آب ریخته است. در سخنان آن روز دکتر ولایتی غیر از دفاع جانانه وی از جبهه مقاومت در سوریه و لبنان و فلسطین و عراق و ضرورت ایستادگی در مقابل باج‌خواهی آمریکا و متحدانش نکته دیگری نبود. بنابر‌این به آسانی می‌توان فهمید که اظهارات ایشان چه کسانی را به خشم آورده است؟ بدیهی است وطن‌فروشانی که همسو با آمریکا و متحدانش نسخه سازش می‌پیچند و حمایت جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت را زیر سؤال می‌برند، از اظهار‌نظر دکتر ولایتی به خشم آمده و تاب تحمل آن را نداشته باشند!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید