ابتکار تازه‌ای از شورای شهر پنجم / گزارش حسابرسی سال 93 شهرداری در صحن شورا قرائت نمی‌شود

کدخبر: ۲۵۷۲۵۴
اقتصادنیوز : آخرین گزارش‌های حسابرسی هایی که درصحن شورای شهر تهران قرائت شد مربوط به شورای چهارم و حساب و کتاب‌های شهرداری در سال 92 است .

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از اسکان نیوز ،با تغییر مدیران شهری اعلام شد،برای اصلاح رویه ها ،گزارش های حسابرسی که با تاخیر چند ساله مورد بررسی قرار می گرفت به روز رسانی می شود تا بررسی این گزارش ها به اصلاح روش ها ختم و موضوعات مطرح شده نیز قابلیت پیگیری داشته باشد.

اما ازآن زمان تا به امروز خبری از گزارش های حسابرسی نیست . حسن رسولی ،خزانه دار شورای شهر تهران به اسکان نیوز می گوید: گزارش های حسابرسی در حال آماده شدن است و به تدریج در صحن ارائه می شود.

او با بیان این که مسئولیت گزارش های حسابرسی را مجید فراهانی بر عهده دارد اضافه می کند: سازمان که مسئول حسابرسی نحوه هزینه کرد سال ها گذشته شهرداری را برعهده دارد در حال تهیه گزارش ها است و ارائه آن دردستور کار قرار خواهد گرفت .

 مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران هم به اسکان نیوز می‌گوید: گزارش های حسابرسی سال 93 آماده شده  و به دست کمیسیون برنامه و بودجه نیز رسیده است.

او ادامه می دهد: با توجه به این که مدیران سازمان ها و شرکت ها و مناطقی که در سال 93 گزارش های مالی شان بررسی شده ، جز تعداد معدودی  در شهرداری حضورندارند و خواندن این گزارش های که مربوط به سال 93 است گره ای از گره ها و مشکلات شهر باز نمی کند ،در هیات رییسه به این نتیجه رسیدیم که گزارش های حسابرسی سال 93 در صحن شورا قرائت نشود و گزارش های سال 94   که به مرور در حال آماده شدن  و ارسال به شورای شهر تهران است در صحن ارائه شود.

فراهانی اضافه می کند: مواردی و موضوعاتی که در حسابرسی سال 93 مطرح است با موضوعات سال 94 مشترک است  و در مقایسه ای که انجام شد ،غالبات مشکلات در سال 94 تکرار شده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که تهیه گزارش های حسابرسی 5 مرحله است می گوید: مرحله نخست تهیه گزارش های حسابرسی است که انجام شده ،مرحله دوم قرائت این گزارش هاست .

مرحله بعدی تصویب الزامات کار است ،مرحله چهارم پیگیری الزامات و در صورت عدم اجرایی شدن  گام آخر معرفی به نهادهای نظارتی ،قضایی و بازرسی است .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید