چالش‌های پیش روی استقلال و پرسپولیس تا دربی

کدخبر: ۳۰۱۳۶۱
اقتصاد نیوز:اخیرا با اعلام سازمان لیگ مشخص شد دربی رفت لیگ نوزدهم بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در آخرین روز تابستان برگزار می‌شود.
چالش‌های پیش روی استقلال و پرسپولیس تا دربی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود،دو تیم در حالی باید در آخرین بازی هفته‌ی چهارم لیگ برتر روز یکشنبه سی و یکم شهریور ماه به مصاف هم بروند که برگزاری این بازی برای وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و هر دو باشگاه با چالش‌هایی روبه‌رو است. در این گزارش چالش‌هایی که در فاصله 20 روز تا برگزاری دربی بزرگ ایران وجود دارد را بررسی کرده‌ایم.

کلاف سردرگم بلیت فروشی

دربی رفت این فصل را استقلالی‌ها میزبان هستند. در حالی که 2 هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته در اکثر ورزشگاه‌های کشور بلیت فروشی بازی‌ها مطلوب نبوده و هواداران از نحوه بلیت فروشی اینترنتی ناراضی هستند. بلیت فروشی بازی‌های دو تیم پرطرفدار پایتخت هم این فصل بر عهده‌ی شرکت توسعه و تجهیز است و در دو بازی‌ای که تا اینجای کار در ورزشگاه آزادی برگزار شده، هواداران سرخابی برای تهیه بلیت با مشکل روبه‌رو شده‌اند. برای بلیت فروشی این بازی اولین چالش این است که فدراسیون فوتبال تصمیم می‌گیرد مثل اکثر دربی‌های جهان قانون 90 به 10 در ورود تماشاگران را اجرایی کند یا مثل همیشه به همان روش سنتی به هواداران هر دو تیم سهمیه‌ای مشخص برای حضور در ورزشگاه آزادی داده می‌شود. چالش بعدی اما مشکل سامانه بلیت فروشی اینترنتی است که تماشاگران تیم‌ها در جایگاه‌هایی که برای هواداران تیم مقابل است، می‌توانند بلیت تهیه کرده و با این کار خود مسوولان برگزاری بازی را دچار چالشی جدی در ورزشگاه کنند. اینکه سامانه برای این بازی مشکلاتش رفع شده باشد و هواداران بتوانند بدون مشکل بلیت خود را تهیه کنند هم از چالش‌های جدی این دربی است.

برگرداندن آرامش به استقلال

آندره‌آ استراماچونی با آمدن به استقلال در دو بازی گذشته این تیم نتوانسته بردی بدست آورد. اول فصل است و عدم پیروزی استقلال در دو بازی اول مشکلی خاصی ندارد. در این دو بازی اما رفتار استراماچونی و اتفاقاتی که افتاده هواداران این تیم را نگران کرده است. در بازی اول فصل استقلال مقابل ماشین سازی، کنفرانس بعد از بازی سرمربی ایتالیایی استقلال با چالش مترجم همراه بود. در بازی دوم استقلال هم که این تیم در ثانیه‌ها پایانی بازی برده را در زمین خود با تساوی عوض کرد، عصبانیت آندره‌آ اینبار مقابل علیرضا فغانی داور بازی خود را نمایان کرد. استراماچونی بعد از بازی مقابل فولاد به کنفرانس هم نرفت تا به نوعی رفتار او بعد از تساوی عجیب باشد. در روزهای گذشته هم بحث رفتن استراماچونی به فرودگاه برای ترک ایران و واکنش باشگاه استقلال که اعتقاد دارد آندره‌آ به فرودگاه نرفته است، حسابی چالش برانگیز شده است. با توجه به اتفاقات این چند هفته یکی از چالش‌ها مسوولان استقلال برگرداندن آرامش به کادر فنی خود است.

بیرانوند محروم می‌شود؟

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش باشگاه پرسپولیس در بازی مقابل تراکتور در هفته‌ی دوم رقابت‌های لیگ برتر حرکت ناشایستی به سمت هواداران این تیم تبریزی انجام داد. حرکتی که می‌تواند برای بیرانوند باعث دردسر شود و این دروازه‌بان با توجه به اینکه 3 جلسه محرومیت تعلیقی در پرونده‌ی خود داشته، دربی بزرگ ایران را از دست دهد و نتواند برای پرسپولیس در این بازی به میدان برود. در صورتی که پرسپولیسی‌ها نتوانند از بیرانوند در دربی استفاده کنند، گابریل کالدرون باید از رادوشوویچ که لیگ را هم با او شروع کرد در دربی استفاده کند. دروازه‌بانی که در اینصورت اولین بازی خود در دربی را تجربه می‌کند.

تصمیم مهم وزارت ورزش

باشگاه پرسپولیس به تازگی مدیرعامل خود را عوض کرده و محمدحسن انصاری‌فرد به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب شده. هر روز شایعاتی در مورد تغییر مدیریت باشگاه استقلال هم شنیده می‌شود. برگزاری این دربی برای وزارت ورزش و جوانان هم چالش‌هایی را به همراه دارد و باید دید وزارت ورزش مانند پرسپولیس برای استقلال هم قبل از دربی مدیرعامل جدید انتخاب می‌کند یا امیرحسین فتحی به کار خود ادامه می‌دهد.

خبری چالش‌برانگیز

بعد از اینکه کمیته انضباطی و بعد از آن کمیته استیناف پرسپولیس را با نتیجه 3 بر صفر به عنوان برنده سوپرجام فصل گذشته اعلام کردند، باشگاه استقلال شکایت خود به این رای را به دادگاه عالی حکمیت ورزش «CAS» برد. رای این بازی با وجود اینکه چند بار قرار بود اعلام شود به تعویق افتاده اما شنیده می‌شود بیست و نهم شهریور ماه روزی است که رای «CAS» اعلام می‌شود. اگر دوباره تاریخ اعلام رای سوپرجام به تعویق نیفتد، هر کدام از تیم‌ها که رای به نفع او باشد با روحیه بهتر در فاصله‌ی دو روز مانده به دربی به این بازی می‌آید و تیمی که رای به ضرر او باشد با چالش جدی قبل از دربی روبه‌رو می‌شود.  

فغانی گزینه نهایی

علیرضا فغانی بدون شک بهترین داور فوتبال ایران و گزینه اول کمیته داوران برای قضاوت دربی است. انتخاب فغانی اما با یک چالش روبه‌رو است. آندره‌آ استراماچونی سرمربی استقلال حسابی از عملکرد فغانی در بازی با فولاد ناراحت بود و اعتقاد داشت فغانی وقت اضافه را زیاد گرفته و همین امر موجب خوردن گل تساوی از فولاد شده است. اعتراضات به فغانی به داخل زمین خلاصه نشد و مدیرعامل باشگاه استقلال هم اعتقاد داشت فغانی باعث شده استقلال نتواند 3 امتیاز از بازی با فولاد کسب کند. با توجه به شرایط موجود کمیته داوران فدراسیون فوتبال با چالشی عجیب برای انتخاب داور دربی روبه‌رو شده است.

نتیجه‌ای مهم

پیروزی در دربی همیشه برای تیم‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. این فصل دو تیم سرمربی‌ای جدید را روی نیمکت خود می‌بینند و با توجه به اینکه دربی در هفته‌های ابتدایی فصل برگزار می‌شود، پیروزی در این بازی می‌تواند کمک زیادی به سرمربی تیم برنده کند و به نوعی جایگاه او را در تیم مستحکم‌تر کند. شکست در دربی اما می‌تواند سرمربی تیم بازنده را با چالش اساسی روبه‌رو کند و حواشی تیم او را در هفته‌های بعدی زیادتر کند. همین تاثیری که نتیجه‌ی این بازی برای هر تیمی دارد، می‌تواند حسابی این روزها را برای سرمربیان دو تیم سخت کند و باعث شود پراسترس‌ترین روهای این فصل خود را تجربه کنند، به‌ویژه اینکه نتیجه هفته سوم دلخواه سرمربیان دو تیم نباشد. مدیریت استرس نتیجه نگرفتن در دربی کار سختی برای دو باشگاه خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید