یک کارشناس صنعت گردشگری عنوان کرد:

نقش بانوان در گردشگری افزایش می یابد

کدخبر: ۱۶۹۷۰۸
گروه بنگاهها:بانوان سرمایه گذار در صنعت گردشگری نقش بی بدیل در توسعه توریسم داشته و بازوان توانمند دولت هستند بطوریکه به گفته مدیرکل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت های گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 166 بانوی سرمایه گذار در حوزه سرمایه گذاری گردشگری در کشور فعالیت های مثبت و موثری دارند.
نقش بانوان در گردشگری افزایش می یابد

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو ، طراح و مبتکر رالی گردشگری بانوان ایران گفت: گروه شرکت های فلامینگو در سال 92 باهدف معرفی مناطق گردشگری کمتر شناخته شده گردشگری ایران و توسعه فرهنگ سفر و توریسم ورزشی بانوان ایجاد شد. 

رقیه حاتمی پور ایجاد روحیه شاد و فضای رقابتی سالم تفریحی ورزشی در جهت ساماندهی اوقات فراغت بانوان را از دیگر اهداف گروه شرکت های گردشگری فلامینگو عنوان کرد و افزود:ایجاد خود باوری و اعتماد به نفس بیشتردر قشر دختران و زنان جامعه ضروری است. 

این بانوی کارآفرین آذربایجانی تاکید کرد: اولین رالی گردشگری بانوان در سال 1395 از کاخ موزه سعد آباد تهران افتتاح و از مسیرهای البرز قزوین عبور و زنجان ادامه داد.

وی ادامه داد: دومین رالی نیز با استقبال ویژه با تعداد 75 اتومبیل از شهر های مختلف ایران و با مشارکت و حمایت های ویژه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو و حمایت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و  رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در منطقه آزاد ماکو برگزار شد. 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز تاکید دارد: برنامه ریزی برای تحقق نقش و جایگاه بانوان سرمایه گذار در توسعه و اشتغال زایی کشور و بسترسازی و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه گردشگری بسیار مهم است. 

سونیا پوریامین حضور توانمند بانوان منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه توانمندی های بانوان این منطقه را یادآور شده و افزود: تولید و اشتغال با کمک بانوان امکان پذیر است و با توجه به اینکه صنعت گردشگری، صنعتی ظریف و حساس است باید از ظرفیت های بانوان به خوبی بهره گرفت.

از سوی دیگر مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری آذربایجان غربی نیز گفت: منطقه آزاد ماکو  با داشتن زیبایی و پتانسیل های فراوان و مناطق بکر گردشگری، در جذب گردشگر ماجرا جو و طبیعت گردی آینده روشنی در این صنعت  دارد.

شهلا تاج فر افزود:  با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حمایت های دکتر روحانی تعداد تشکل های مردمی برای کارآفرینی رو به گسترش است و در زمان دولت تدبیر و امید از لحاظ تعداد 80 درصد افزایش داشته اند.

وی در مورد اشتغالزایی جوانان بخصوص بانوان افزود : رویکرد دفتر امور بانوان رویکردی حمایتی بود که ما آنرا به توان افزایش و مهارت افزایی تغییر داده ایم که رویکردی اقتصادی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی است باشد.

عضو اتاق بازرگانی آذربایجان غربی و سرمایه گذار در منطقه آزاد ماکو نیز با اشاره به اینکه ارتقاء فرهنگ و سطح علمی بانوان در حوزه گردشگری ضروری است ، خاطرنشان کرد: جذب سرمایه گذار از کشورهای دیگر و تبادل تجربیات و رفع مسائل و مشکلات فعالان در این حوزه از مد نظر مسئولین منطقه آزاد ماکو قرار گیرد. 

فاطمه قنبرپور افزود: بنده بعنوان کارآفرین و سرمایه گذار در منطقه آزاد ماکو توصیه می کنم بانوان توانایی های خود  را در حوزه گردشگری و صنایع دستی به منصه ظهور رسانده و با حمایت دولت تدبیر و امید انقلابی در صنعت گردشگری منطقه آزاد ماکو ایجاد کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید