صندوق بین المللی پول هشدار داد؛

افزایش خسارات جنگ تجاری برای اقتصاد جهان

کدخبر: ۲۲۷۱۷۶
اقتصادنیوز: صندوق بین المللی پول هشدار داد که تشدید تنش‌های تجاری ناشی از اقدام آمریکا در اعمال تعرفه‌های جدید، رشد اقتصادی جهان را به‌شدت تهدید می‌کند.
افزایش خسارات جنگ تجاری برای اقتصاد جهان

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ صندوق بین المللی پول اعلام کرد: اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدیدات خود برای اعمال تعرفه های تجاری سنگین را اجرا کند و شرکای بزرگ تجاری آمریکا نیز اقدامات تلافی جویانه ای را اتخاذ نمایند، این مساله موجب کاهش 0.5 درصدی رشد اقتصادی جهان در سال 2020 خواهد شد.

بر اساس این گزارش کاهش 0.5 درصدی رشد اقتصادی جهان به معنای افت 500 میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی جهان در سال است که معادل تولید اقتصادی تایلند است.

صندوق بین المللی پول افزود: تشدید تنش های تجاری می تواند تاثیر منفی بر اعتماد سرمایه گذاری قیمت دارایی ها و رشد اقتصادی جهان داشته باشد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی جهان امسال و سال آینده به 3.9 درصد خواهد رسید. پیش بینی می شود رشد اقتصادی آمریکا امسال به 2.9 درصد و سال آینده به 2.7 درصد برسد. رشد اقتصادی چین نیز امسال به 6.6 درصد و سال آینده به 6.4 درصد خواهد رسید.

رشد اقتصادی منطقه یورو نیز به کمتر از 2.2 درصد در سال جاری خواهد رسید و رشد اقتصادی بریتانیا نیز به 1.4 درصد می رسد. رشد اقتصادی ژاپن نیز به کمتر از یک درصد خواهد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی