روند صعودی قیمت اونس ادامه می‌یابد؟

تسخیر دوباره کانال2000+نمودار

کدخبر: ۳۵۶۴۴۵
قیمت دلار امروز دوباره مرز 2000 دلاری را پس‌گرفت. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند این روند صعودی تداوم خواهد یافت.
تسخیر دوباره کانال2000+نمودار

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت اونس ظهر امروز دوباره به بالای 2000 دلار صعود کرد. طلا اکنون با شیب صعودی ملایم در حدود 2005 دلار  تا 2010 دلار است.  این افزایش 23 دلاری به معنای بازگشت قیمت جهانی طلا به قیمت سه‌شنبه هفته پیش است و تحلیل‌های‌های فنی توصیه به خرید دارند.

 به گفته استانداردچارتد سقوط قیمتی هفته‌پیش تاثیر منفی بر روند صعودی بلندمدت طلا نخواهد داشت. طبق نظر این شرکت خدمات مالی دلارضعیف‌تر و نرخ بهره پایین همچنان محرک این بازار است.

با مرور پیش‌بینی‌ها این نکته آشکار می‌شود که با وجود شدید‌ترین سقوط قیمت جهانیاونس طلا از سال 2013 ، چشم‌انداز آن همچنان سازنده‌ ارزیابی می‌شود.

بامداد امروز با انتشار  میزان سرمایه در گردش خالص آمریکا که نسبت دارایی‌های جاری کشور را‌ بر بدهی‌های جاری نشان می‌دهد، روند افزایشی بازار طلا تشدید شد. قیمت اونس تا آن زمان حدود 1985دلار سیر می‌کرد در نهایت به بالای 2000 دلار رسید. 

 به نوشته وبسایت «مدیر مالی» شاخص« سرمایه در گردش خالص» نشان می‌دهد که آیا شرکت‌ها دارایی‌های جاری و نقد شونده کافی برای پوشش بدهی‌های کوتاه مدت خود دارند یا خیر. این شاخص خطر سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها را نشان می‌دهد.

گزارش فدرال رزرو نشان می‌دهد که این شاخص در ایالات‌متحده از منفی 16 تریلیون به منفی 68 تریلیون افزایش یافته که نشان از بدتر شدن وضع اقتصادی این کشور می‌دهد. 

به نوشته کیتکو به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران هنوز امیدوار به عملکرد صعودی طلا هستند و خود را برای روند صعودی تا 2100 دلار آماده کرده‌اند. سوکی کوپر از استاندارد چارتد می‌گوید کهبا توجه به نرخ پایین بهره و پیش‌بینی‌ها درباره ارزش دلار، به نظر نمی‌رسد مانع اقتصادی بر سر راه سیر صعودی طلا وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: به نظر سرمایه‌گذاران هر کاهشی در قیمت طلا به عنوان فرصت خرید ارزیابی می‌شود، در حال حاضر با توجه به چشم انداز اقتصاد جهانی، سقوط گزینه دائمی در بازار طلا نیست.  

 

goldd

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید