سهم خواننده زیرزمینی در شکست کاندیدای اصولگرا چقدر است؟

کدخبر: ۱۶۹۳۳۸
روزنامه آرمان نوشت : «یکی از اشتباهات استراتژیک رئیسی، وجود افرادی مثل آن خواننده در ستادش بود. همراه شدن و عکس‌گرفتن با آن خواننده، حتما جریان مذهبی را ناراحت و مساله‌دار می‌کند. اگر چنین افرادی وارد حوزه کلان شوند، هزینه‌های زیادی می‌توانند به کشور تحمیل کنند، مثل احمدی‌نژاد که البته تتلو نداشت و نتیجه‌اش این شد که ضربه بدی به کشور خورد.» این تحلیل مصطفی تاجزاده از نتیجه همراهی تتلو با ابراهیم رئیسی است.
سهم خواننده زیرزمینی در شکست کاندیدای اصولگرا چقدر است؟

یکی از رویدادهای مهمی که در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 رخ داد، ملاقات و حمایت خواننده زیرزمینی امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو از سیدابراهیم رئیسی کاندیدای جریان اصولگرا بود. ملاقاتی که از یک‌سو تعجب و شگفتی همگان را بر انگیخت و از سوی دیگر منجر به انتقاد بسیاری از اصولگرایان شد. اصولگرایان همچنان زبان به اعتراف بسته نگه داشته‌اند اما کیست که نداند و خود اصولگرایان هم به‌خوبی می‌دانند که کاهش محبوبیت اجتماعی و عدم اقبال جامعه به آنها که منجر به شکست رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 شد، به عملکرد 8‌ ساله احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم و حمایت تمام قد آنها از آن دو دولت مربوط است.

برخی نیز معتقدند که حمایت تتلو از رئیسی منجر به کاهش آرای رئیسی و روی گردانی حامیان او شده است. در مقابل برخی از طرفداران و حامیان تتلو در فضای مجازی براین باورند که اصولگرایان به دنبال بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی از تتلو بودند و اکنون که ابراهیم رئیسی در انتخابات 96 شکست خورده، تتلو را با وعده و امیدهایی مانند برگزاری کنسرت به حال خود رها کردند.

میثم محمدحسنی، مدیر شبکه نصر تی‌‌وی که برای اولین بار تتلو را روی یک ناو جنگی برد تا کاری برای انرژی هسته‌ای بخواند، به یکی از نشریات می‌گوید: اصولگرایان قصد بهره‌برداری سیاسی انتخاباتی از تتلو را نداشتند و این خواننده زیرزمینی هرکاری که بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی بخواند، مورد حمایت قرار می‌گیرد. او درباره آخرین پست تلگرامی تتلو که بیانگر رها کردن او بعد از انتخابات است، توضیح داد: او خودش خودجوش از آقای رئیسی حمایت کرد اما هنوز دو ساعت از انتخابات نگذشته، چطور می‌گویید رهایش کردند؟

خب؛ درست هم می‌گوید، یک خواننده تنهاست. تعداد زیادی از هنرمندان از آقای روحانی حمایت کردند، تعداد کمی هم از آقای رئیسی. محمدحسنی در مورد حمایتش از تتلو گفت: ایشان تا وقتی کارهای ارزشی تولید کند، در کنارش هستیم، حتما حمایتش می‌کنیم اما کارهای عاشقانه، از اول هم ما نبودیم و خودش هم می‌داند به همین خاطر هم برای این کارها هیچ‌وقت سراغ ما نیامد. هدف ما مشخص است؛ گفتمان انقلاب اسلامی. وی در مورد پیروزی رقیب اظهارداشت: ما هم تبریک گفتیم، هم امسال و هم چهار سال پیش. اما متاسفانه قشر اصلاح‌طلب اگر بازنده می‌شدند، قبول نداشتند.

وی در پاسخ به این سوال که خودتان از اینکه تتلو کنار آقای رئیسی قرار بگیرد، فکر نمی‌کنید تصمیم اشتباهی بود، گفت: چه ایرادی دارد؟ مگر نمی‌گفتید ایشان با کنسرت مخالف است و هیچ‌هنری را قبول ندارد؟ چطور اگر مثلا بروبکس با آقای روحانی عکس بگیرند کار قشنگی بوده ولی هیچ‌کس نمی‌تواند خلاف سلیقه شما اعمال نظر کند؟ وی در پایان گفت: برای همین آقای تتلو شاید در آینده خبرهای محیرالعقولی شنیدید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید