درباره ی لیزر موهای زائد بیشتر بدانید ( نتایج + هزینه)

کدخبر: ۴۶۶۳۸۵
لیزر موهای زائد به منظور از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می‌گیرد و در هر ناحیه‌ای به جز پلک یا ناحیه اطراف آن امکان پذیر است.

پوست دارای خالکوبی نیز نباید تحت درمان لیزر موهای زائد قرار گیرد. لیزر موهای زائد برای نواحی مختلفی مانند زیر بغل، زیر چانه، ناحیه بیکینی پاها و دستها قابل اجراست اما قبل از شروع پروسه، پزشک شما در مورد چند مورد از شما سوال خواهد کرد:

  • تاریخچه پزشکی، از جمله مصرف دارو، سابقه اختلالات پوستی یا اسکار، و روش‌های قبلی مورد استفاده برای حذف موهای زائد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

  • در مورد خطرات، مزایا و انتظارات، از جمله اینکه لیزر موهای زائد چه کاری می‌تواند انجام دهد و چه کاری نمی‌تواند انجام دهد، با شما صحبت می‌کند.

فرآیند لیزر موهای زائد چگونه است؟

پزشک دستورالعمل‌های خاصی را به منظور آماده شدن برای لیزر موهای زائد ارائه می‌دهد.

  • دور ماندن از آفتاب. توصیه‌های پزشک خود را برای اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید قبل و بعد از درمان دنبال کنید. هر زمان که بیرون می‌روید، از کرم ضد آفتاب با SPF30 استفاده کنید.

  • روشن شدن پوست. از هرگونه کرم پوستی بدون ضد آفتاب که پوست شما را تیره می‌کند خودداری کنید. اگر اخیراً برنزه کرده‌اید یا پوستتان تیره است، پزشک ممکن است کرم سفیدکننده پوست را نیز تجویز کند.

  • اجتناب از سایر روش‌های رفع موهای زائد. کندن، اپیلاسیون و الکترولیز می‌تواند فولیکول مو را از بین ببرد و حداقل چهار هفته قبل از درمان باید از انجام آنها خودداری کرد.

  • اجتناب از داروهای رقیق کننده خون. از پزشک خود در مورد داروهایی مانند آسپرین یا داروهای ضد التهابی که باید قبل از عمل از مصرف آنها اجتناب کنید، سوال کنید.

  • اصلاح ناحیه تحت درمان. باید یک روز قبل از لیزر ناحیه تحت درمان را اصلاح و تمیز کنید. 

لیزر

در طول عمل

بسته به نوع لیزر، ممکن است از یک دستگاه خنک کننده در نوک دستگاه یا یک ژل خنک برای محافظت از پوست و کاهش خطر عوارض جانبی استفاده شود. برای آشنایی با انواع لیزر مورد استفاده در رفع موهای زائد بدن خواندن مقاله « لیزر چیست و چرا از آن استفاده کنیم؟» را به شما پیشنهاد  میکنیم.

هنگامی که پرتو گرمای شدید لیزر از طریق پوست به فولیکول های مو می‌رسد  به آنها آسیب می‌رساند و باعث جلوگیری از رشد مو می‌شود. ممکن است کمی احساس ناراحتی مانند سوزن سوزن شدن داشته باشید، و احتمالاً از دستگاه خنک کننده یا ژل احساس سرما کنید.

پس از عمل

لیزر1

پس از لیزر موهای زائد و در بین جلسات بعدی، فرد باید از نور خورشید دوری کند و به مدت شش هفته یا طبق دستور پزشک از برنزه کردن اجتناب کند. پس از لیزر باید روزانه از یک ضد آفتاب با SPF30  استفاده شود.

لیزر موهای زائد روی خط بیکینی چگونه عمل می‌کند؟

در لیزر موهای زائد روی خطر بیکینی برای رنگ‌های پوست سفید روشن تا گندمی، از لیزر الکساندرایت استفاده می‌شود. این لیزر براساس تضاد بین پوست روشن و موهای تیره عمل می‌کند؛ و برای پوست‌های تیره مناسب نیست زیرا گرما را به شدت وارد پوست می‌کند. از Nd:Yag  برای درمان ایمن پوست‌های تیره استفاده می‌شود. این لیزر منبع خونی که به ریشه مو متصل است را هدف قرار می‌دهد تا آن را غیرفعال کند. قدرت جذب ضعیفی به ملانین دارد، بنابراین پوست در طول درمان ایمن خواهد بود.

برای یک دوره کامل رفع موهای زائد ناحیه بیکینی چند جلسه لیزر لازم است؟

جلساتی که برای رفع کامل موهای زائد ناحیه بیکینی لازم است به عوامل مختلفی بستگی دارد. رنگ مو، رنگ پوست، حساسیت به گرما، ژنتیک، مشکلات سلامتی یا هورمونی، از جمله موارد اصلی هستند. برای اکثر افراد بین 6 تا 10 جلسه درمان برای ناحیه بیکینی مورد نیاز است. با این حال، برخی از افراد به بیش از این تعداد جلسه نیاز خواهند داشت. در صورتی که یک مشکل حاد سلامتی یا هورمونی دارید، این موضوع می‌تواند بر نتایج شما تأثیر بگذارد. 

لیزر2

چه نتایجی می‌توانم از لیزر موهای زائد در ناحیه خط بیکینی انتظار داشته باشم؟

در شروع دوره، موها پس از چند جلسه اول شروع به کم شدن خواهند کرد و بعد از این چند جلسه اول نیاز به اصلاح کمتری دارند. ممکن است تنها یک بار در هر دوره 6 هفته‌ای پس از سومین جلسه لیزر خود نیاز به اصلاح داشته باشید. روند کاهش موهای زائد در لابیا و باسن ممکن است در ابتدا کمی کندتر باشد. مو در اینجا کمی انعطاف پذیرتر است اما در طول دوره درمان به خوبی کاهش می‌یابد.

آیا لیزر موهای زائد خط بیکینی دائمی است؟

خیر، نتایج حاصل از لیزر موهای زائد روی خط بیکینی تا پایان عمر 100% دائمی نخواهد بود. اکثر افراد پس از یک دوره درمان 8 تا 10 جلسه‌ای، تقریباً 80 تا 85٪ کاهش رشد خواهند داشت. بعد از یک دوره کامل درمان لیزر، ممکن است شاهد رشد مجدد بیشتر در ناحیه لابیا و باسن باشیم. انجام جلسات درمانی منظم، کاهش را حفظ کرده و به کاهش این موها ادامه می‌دهند. اکثر افراد به 2 تا 3 جلسه تمدید در سال نیاز دارند. 

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد می‌تواند بین افراد مختلف متفاوت باشد، زیرا قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موارد شامل اندازه ناحیه تحت درمان، تعداد درمان‌های مورد نیاز و افرادی که درمان را انجام می‌دهند می باشد. نحوه قیمت‌گذاری نواحی مختلف بدن نیز می‌تواند از سالنی به سالن دیگر متفاوت باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه لیزر موهای زائد، مقاله مرتبط با هزینه لیزر موهای زائد را مطالعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید