بهترین شغل برای زنان در کانادا، معرفی 7 شغل پر درآمد

کدخبر: ۵۶۱۷۴۸
کمبود نیروی کار در کانادا باعث شده است که مهاجران در این کشور بتوانند درآمدهای بالایی داشته باشند. در این میان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای زنانی که قصد مهاجرت به کانادا و اشتغال در این کشور را دارند، اطلاع از میزان درآمد مشاغل مختلف است.
بهترین شغل برای زنان در کانادا، معرفی 7 شغل پر درآمد

به‌‌همین‌دلیل در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا شما را بهترین شغل برای زنان در کانادا آشنا کنیم. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید باید از همین الان به فکر انتخاب شغل مناسب باشید. بعد از مطالعه این مقاله برنامه‌ریزی بهتر و مطمئن‌تری برای مهاجرت به کانادا خواهید داشت.

1- وکالت؛ شغلی پردرآمد برای زنان مستقل

از آنجایی‌که وکالت در کانادا در رده شغل‌های پردرآمد قرار دارد، وکالت را می‌توان در لیست بهترین شغل برای زنان در کانادا از نظر درآمد به حساب آورد. همچنین این شغل افراد را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌کند. به‌همین دلیل کار در حوزه وکالت برای بسیاری از زنان مستقل می‌تواند هیجان‌انگیز و جذاب باشد. برای کار به‌عنوان یک وکیل باید مدرک LLM داشته باشید. افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد حقوق تحصیل کرده باشند، واجد شرایط برای دریافت مدرک تحصیلات تکمیلی حقوق (LLM) خواهند بود.

بنابراین اگر سوابق شغلی مرتبط یا سابقه تحصیل در رشته حقوق در کشور کانادا را دارید، با اقدام برای اخذ ویزای کار در کانادا می‌توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید. میانگین درآمد سالانه یک وکیل در کانادا در سال 2023 معادل 238.000 دلار کانادا است.

پرستاری؛ شغلی محبوب و پردرآمد برای زنان در کانادا

2- پرستاری؛ شغلی محبوب و پردرآمد برای زنان در کانادا

یکی از شغل‌های پر‌تقاضا برای مهاجرت به کانادا، شغل پرستاری است. به‌همین‌خاطر این شغل درآمد بالایی دارد و بسیاری از خانم‌ها به کار در این حوزه علاقه‌مند هستند. در سال 2022 کشور کانادا به 60000 پرستار نیاز داشت و براساس تخمین‌ها احتمالا این عدد تا 10 سال آینده دو برابر خواهد شد. بریتیش کلمبیا، انتاریو، مانیتوبا، جزیره پرنس ادوارد، کبک، ساسکاچوان، آلبرتا و نیوبرانزویک بهترین استان‌ها برای فعالیت پرستاران و کمک پرستارها محسوب می‌شوند.

پرستاران می‌توانند از طریق برنامه اسکیل ورکر کانادا برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند. همچنین بعد از دریافت پروانه رسمی در کانادا امکان این را خواهید داشت که در اکثر بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب‌ها و مراکز توان‌بخشی مشغول به کار شوید. با اشتغال در این مراکز به‌عنوان پرستار در سال 2023 معادل 99.600 دلار کانادا در سال درآمد خواهید داشت. درآمد پرستاران با تجربه در کانادا ممکن است به سالی 115.000 دلار نیز برسد.

3- مدیر منابع انسانی؛ فرصت مناسب برای زنان به‌منظور ورود به دنیای تجارت

باتوجه‌به علاقه زنان در اجرای قوانین و پیشبرد امور به بهترین نحو، مدیر منابع انسانی را می‌توان به‌عنوان بهترین شغل برای خانم ها در کانادا معرفی کرد. مدیران در این سمت شغلی وظیفه برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، مدیریت، کنترل و ارزیابی عملیات منابع انسانی و دپارتمان‌ها و پرسنل، امور مربوط به برنامه ریزی منابع انسانی، استخدام، قراردادهای جمعی، آموزش و توسعه، دسته بندی مشاغل و مدیریت حقوق و دستمزد را بر‌عهده خواهند داشت.

همچنین کار به‌عنوان مدیر منابع انسانی برای زنانی که می‌خواهند در بخش تجارت مشغول به کار شوند و مهارت‌های رهبری خود را توسعه دهند، انتخابی عالی محسوب می‌شود.

میانگین حقوق مدیر منابع انسانی در سال 2023 معادل 178.000 دلار کانادا است؛ بنابراین اگر مدرک تحصیلی و سابقه شغلی مرتبط دارید، برای استخدام در این موقعیت شغلی و اخذ ویزای کار می‌توانید از طریق برنامه اکسپرس اینتری یا اقامت استانی کانادا اقدام کنید.

4- آرایشگری؛ از شغل‌های پردرآمد در کانادا بدون مدرک تحصیلی 

بسیاری از خانم‌ها برای شروع یک زندگی جدید و کسب درآمد بیشتر به‌دنبال راهی برای مهاجرت به کانادا هستند. برای اشتغال در اکثر بخش‌ها در کانادا افراد به مدرک تحصیلی یا مدرک زبان نیاز دارند؛ اما در این میان برخی مشاغل پردرآمد نیز وجود دارند که در آن‌ها مهارت و تجربه حرف اول را می‌زند. برای آن دسته از افرادی که مدرک تحصیلی ندارند، آرایشگری را می‌توان به‌عنوان بهترین شغل برای زنان در کانادا به حساب آورد.

باتوجه‌به تقاضای بالای برخی استان‌های کانادا، خانم‌ها آرایشگر در همه زمینه‌های مربوط به آرایشگری همچون شغل ناخن کاری در کانادا شانس خوبی برای مهاجرت خواهند داشت. در نتیجه اگر آرایشگر هستید و قصد مهاجرت به کانادا را دارید  از طریق دو برنامه اکسپرس اینتری و برنامه استانی کانادا می‌توانید اقدام کنید. البته برای اشتغال در این حوزه به مدارک مخصوصی همچون مدرک فنی و حرفه‌ای یا سرتیفکیت‌ها در حوزه آرایشگری نیاز خواهید داشت. همچنین آرایشگران برای کار در کانادا باید مجوزهای لازم را دریافت کنند.

آرایشگری؛ از شغل‌های پردرآمد در کانادا بدون مدرک تحصیلی

5- آشپزی؛ بهترین شغل برای مهاجرت زنان به کانادا بدون مدرک

یکی دیگر از بخش‌هایی که زنان در کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی می‌توانند در آن مشغول به کار شوند و درآمد بالایی کسب کنند، آشپزی است. زنانی که مدرک فنی حرفه‌ای یا بین‌المللی آشپزی و سابقه کاری مرتبط دارند، از طریق برنامه اکسپرس اینتری یا اقامت استانی اقدام کرده و به کشور کانادا مهاجرت کنند. شرایط آسان مهاجرت به کانادا برای آشپزها و درآمد بالای این شغل در کانادا باعث شده است که آشپزی در لیست بهترین شغل برای زنان در کانادا قرار بگیرد.

میانگین درآمد سالانه یک آشپز در کانادا در سال 2023 معادل 62.200 دلار کانادا است. اگر در کشور کانادا دانشجو هستید، کالج‌های معتبری در این کشور دوره‌های متنوعی برای علاقه‌مندان به کار در حوزه آشپزی برگزار می‌کنند. بعد از دریافت مدرک و گواهینامه از این کالج‌ها می‌توانید با سرمایه‌گذاری در کانادا نسبت به راه‌اندازی کسب‌وکار خود اقدام کنید.

6- طراحی سایت و توسعه‌دهنده وب؛ شغل مناسب برای زنان در کانادا

نیاز به تخصص طراحی سایت و برنامه‌نویسی (توسعه دهنده وب) سال به سال بیشتر می‌شود. همین موضوع و کمبود نیروی کار ماهر، طراحی سایت را در لیست مشاغل پردرآمد و بهترین شغل برای خانم ها در کانادا قرار داده است. طبق آمار و بررسی‌ها، شغل طراح و توسعه‌دهنده وب در کانادا در استان‌های بریتیش کلمبیا، نیو برونزویک، نووا اسکاشیا، کبک و ساسکاچوان شرایط و درآمد مناسب‌تری برای خانم‌ها دارد.

زنان در کانادا با کار در سمت توسعه دهنده وب سالانه معادل 99.600 دلار کانادا در سال 2023 درآمد خواهند داشت. برای استخدام در این حوزه حداقل به مدرک کارشناسی در رشته‌های علوم کامپیوتر، ارتباطات یا کسب و کار یا پایان تحصیلات کالج در رشته علوم کامپیوتر، هنرهای گرافیکی، طراحی وب یا کسب و کار نیاز خواهید داشت. همچنین داشتن سابقه کار به‌عنوان برنامه نویس کامپیوتر یا طراح گرافیک شانس شما برای استخدام و دریافت ویزای کار کانادا را افزایش می‌دهد.

7- تحلیلگر بازار؛ امکان استخدام بانوان در بانک‌ها تا کارگزاری‌ها

یک نمونه دیگر از بهترین مشاغل برای زنان در کانادا یک درآمد بالایی نیز دارد، شغل تحلیلگر بازار است. بانوان شاغل در این بخش اطلاعات مالی مانند پیش‌بینی‌های اقتصادی، حجم معاملات و حرکت سرمایه، سوابق مالی شرکت‌ها، عملکردهای تاریخی و روندهای آینده سهام، اوراق قرضه و سایر ابزارهای سرمایه‌گذاری را جمع آوری و تحلیل می‌کنند. با جمع‌آوری این اطلاعات تحلیلگران بازار بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری را به مدیران پیشنهاد خواهند داد.

در حال حاضر استان‌های بریتیش کلمبیا، انتاریو، کبک و ساسکاچوان بازار کار خوبی برای زنان در حوزه تحلیلگر بازار دارند. با استخدام در این موقعیت شغلی در سال 2023 سالانه معادل 126.000 دلار کانادا درآمد خواهید داشت. تحلیلگران مالی در شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی همچون بانک‌ها، کارگزاری‌ها، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های تولیدی مشغول به کار هستند.

برای کار به‌عنوان تحلیلگر مالی به مدرک لیسانس تجارت، مدیریت تجارت یا اقتصاد یا گذراندن دوره‌های آموزشی و برنامه‌های کارآموزی در محل کار نیاز خواهید داشت. در بعضی موارد ممکن است به مدرک MBA یا امور مالی نیز نیاز باشد.

تحلیلگر بازار؛ امکان استخدام بانوان در بانک‌ها تا کارگزاری‌ها

به کمک تخصصتان اقامت دائم کانادا را دریافت کنید

در این مقاله به معرفی بهترین شغل برای زنان در کانادا بر‌اساس درآمد و نیاز بازار کار در این کشور پرداختیم. باتوجه‌به اینکه استان‌های کانادا در بخش‌های بسیاری با کمبود نیروی کار ماهر روبه‌رو هستند، شرایط مهاجرت کاری و دریافت اقامت از کانادا برای خانم‌ها راحت‌تر شده و میانگین درآمد شغلی نیز در حال افزایش است. توجه داشته باشید که برای مهاجرت به کانادا از روش اکسپرس انتری، برنامه‌های فدرال اسکیل ورکر کانادا، اسکیل ترید یا تجربه کانادایی، شغل شما باید جزو مشاغل گروه TEER 0، 1، 2، 3 باشد. در برنامه‌های مهاجرت استانی مشاغل گروه TEER 4، 5 نیز مورد قبول هستند.

اگر برای مهاجرت کاری به کانادا نیاز به راهنمایی دارید، مشاورین ویزا موندیال با اطلاعات کامل درباره برنامه‌های اقامتی و قوانین مهاجرتی کانادا آماده خدمت‌رسانی به شما هستند. برای دریافت اطلاعات کامل در مورد بازار کار در کانادا به سایت visamondial مراجعه کنید. در‌صورتی‌که تخصص شما در لیست مشاغل مورد‌نیاز کانادا قرار داد برای بررسی شرایطتان می‌توانید از طریق تماس با شماره 02128111555 وقت مشاوره حضوری دریافت کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید