آب و هوای تایلند در فصول مختلف سال

کدخبر: ۵۹۷۱۹۲
تایلند کشوری واقع در جنوب شرقی آسیاست که مهمترین همسایگان آن لائوس، کامبوج، مالزی و خلیج تایلند هستند.
آب و هوای تایلند در فصول مختلف سال

 پایتخت و بزرگ‌ترین شهر تایلند بانکوک است و افراد بسیاری برای سفر به این شهر و بازدید از جاذبه های آن تور تایلند دریافت می کنند.  بانکوک مرکز اقتصادی، فرهنگی تایلند و قطب مهمی در صنعت گردشگری آسیا به شمار می‌آید. جمعیت تایلند در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۹ میلیون نفر بوده و مردم در این کشور به زبان خودشان یعنی تایلندی صحبت می کنند.

واحد پول رسمی در این کشور بات است که هر بات معادل ۰.۰۳۱ دلار آمریکا است. تایلند دارای جزایر متنوعیست و در هر فصلی آب و هوای متنوعی را تجربه می کند. آگاهی از آب و هوای تایلند در فصول مختلف سال و اینکه در چه فصلی از سال به تایلند سفرکنید تا تجربه ای ماندگار برای شما باشد از ضروریات پیش از سفر است.

آب و هوای تایلند در فصل بهار

آب و هوای تایلند در فصول مختلف سال متنوع است. بهار یکی از فصول گرمسیری تایلند است که از ماه آوریل تا می ادامه دارد. در این فصل، دمای هوا به بالاترین حد خود می‌رسد و رطوبت هوا نیز بالا می رود. میانگین دمای هوا در بهار تایلند حدود ۳۴ درجه سانتی‌گراد و گاهی به ۴۰ درجه سانتی‌گراد هم می رسد.  بارندگی‌های کوتاه و غیرمنتظره ممکن است در اوایل صبح یا عصرهای بهاری اتفاق افتد.

با وجود گرمای بهاری تایلند در بهار دارای جذابیت‌های زیادی است و می توانید با آژانس مسافرتی قصر شیرین همراه باشید و سفری به نظیر را تجربه کنید. جشنواره‌های مختلفی در بهار و در تایلند برگزار می‌شوند، مانند جشنواره سونکران (سال نو تایلند)، جشنواره پرواز طوطی و جشنواره گل‌ها.

نواحی شمالی تایلند دارای مناظر طبیعی بکر زیبا و خنک‌تر از سایر مناطق است که بهار زمان مناسبی برای سفر به تایلند و دیدار از این مناطق است.

آب و هوای تایلند در تابستان

تابستان از فصول گرم و مرطوب در تایلند است که از ماه خرداد آغاز و تا شهریور ادامه دارد. در این فصل، دمای هوا به بالاترین حد خود می‌رسد و بارندگی‌های شدید  و طوفان‌های اتفاقی رخ می دهد. میانگین دمای هوا در تابستان تایلند حدودا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و در بعضی روزها به ۴۰ درجه سانتی‌گراد هم می رسد. رطوبت هوا در تابستان نیز بسیار بالاست و معمولاً بین  ۷۵ تا ۹۵ درصد رطوبت دارد.

تابستان تایلند با وجود گرمای شدید، دارای جذابیت‌های مخصوص خود است. در این فصل هم، جشنواره‌های مختلفی در تایلند برگزار می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به جشنواره راکت (جشنواره پرواز موشک)، جشنواره پرواز بادبادک اشاره کرد.

همچنین، تابستان در تایلند زمان مناسبی برای بازدید از مناطق جنوبی است که دارای سواحل زیبا و آب و هوای خنک‌تر از سایر مناطق است.

آب و هوای تایلند در پاییز

آب و هوای تایلند در پاییز

به طور کلی، شرایط آب و هوایی تایلند در پاییز بسیار خوب و مطبوع است و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. اخذ تور تایلند پاییز ۱۴۰۲ فرصت مناسبی برای سفر به این کشور و لذت بردن از بهترین آب و هوای تایلند است. در پاییز به میزان قابل توجهی از گرمای هوا کاسته شده و باران‌های موسمی هم کمتر خواهد شد، اما هر لحظه باید انتظار بارش باران را داشته باشید، به همین جهت توصیه میکنیم همراه خود چتر و یا لباس پاییزه داشته باشید.

هوا در پاییز نسبتا خنک و آفتابی است و بهترین زمان برای انجام هر نوع فعالیت آبی است. شهرهای جنوبی تایلند در فصل پاییز هوای مطلوبتری نسبتا به سایر نقاط این کشور دارند.

آب و هوای تایلند در زمستان

زمستان و به خصوص ماه‌  نوامبر تا فوریه، زمان مورد علاقه گردشگران برای سفر به تایلند است و در این موقع از سال می‌توانید شلوغ‌ترین حالت تایلند را ببینید!

در زمستان، آب و هوای تایلند خشک و نسبتا خنک است و بارش‌ها کمتر از سایر فصول هستند.  دمای متوسط هوا در این فصل حدود ۲۶ درجه است در مناطق شمالی و کوهستانی ممکن است  دمای هوا به ۱۰ درجه یا کمتر هم برسد.

زمستان بهترین زمان برای گشت‌وگذار، شرکت در جشنواره‌ها، حضور در سواحل، شنا و غواصی و سایر تفریحات و ورزش های آبی است.

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند بستگی به نوع فعالیت‌ها و مناطقی که می‌خواهید ببینید دارد. تایلند دارای آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری است و سه فصل خنک، گرم و بارانی را تجربه می‌کند.

به طور کلی، فصل خنک و خشک آن یعنی از نوامبر تا فوریه (آبان تا اسفند) بهترین زمان برای سفر به تایلند است، زیرا هوا در این مدت خشک‌تر، خنک‌تر و آفتابی‌تر است. این فصل مناسب برای بازدید از شهرهای شمالی و مرکزی تایلند مانند بانکوک، چیانگ مای و چیانگ رای است. همچنین، شما می‌توانید از جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره لوی کراتونگ (جشن نور) در نوامبر (آبان) یا جشنواره سونکران (جشن آب) در آوریل (فروردین) لذت ببرید.

سواحل جنوب تایلند

اگر قصد دارید به سواحل جنوب تایلند سفر کنید، باید دقت کنید که آب و هوای ساحل خلیج تایلند و ساحل دریای آندامان متفاوت است. بهترین زمان برای بازدید از ساحل خلیج تایلند (مانند کوساموئی، کوپانگان و کوتائو) از ژانویه تا مارس (دی تا فروردین) است، زیرا هوا در این مدت خشک‌تر و آفتابی‌تر است. بهترین زمان برای بازدید از ساحل دریای آندامان (مانند پاتایا، پوکت و کرابی) از نوامبر تا فوریه (آبان تا اسفند) است، چرا که هوا در این مدت خشک‌تر و آفتابی‌تر است.

برخلاف فصل خشک، فصل گرم و بارانی از مارس تا اکتبر (اسفند تا مهر) ادامه دارد. در این فصل، دمای هوا بالاتر است و رطوبت هم بسیار زیاد است. بارش‌های ناگهانی و گاهی شدید در این فصل رخ می‌دهند. با این وجود، شما همچنان می‌توانید روزهای آفتابی را در این فصل تجربه کنید. اگر شما علاقه‌مند به سفر با بودجه پایین هستید این فصل مناسب شماست، زیرا قیمت‌های پرواز، هتل و گشت و گذار پایین‌تر است.

توریستی ترین جزایر تایلند

تایلند کشوری زیبا و گرمسیری است که دارای هزاران جزیره‌ی کوچک و بزرگ است. هر یک از این جزایر دارای جذابیت‌های خاص و منحصر به فرد خود هستند. برخی از این جزایر برای تفریحات آبی، برخی برای آفتاب گرفتن و برخی برای جشن و شادی مناسب هستند. جزایر تایلند اغلب شناخته شده هستند که در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.

جزیره پوکت:  این جزیره یکی از معروف‌ترین و توریستی‌ترین جزایر تایلند است که دارای سواحل چشم‌نواز، تفریحات آبی و غیر آبی، هتل‌های لوکس، رستوران‌های متنوع، بازارهای شبانه و معماری جذاب است. این جزیره مناسب برای کسانی است که دوست دارند در سفر خود لذت ببرند و تجربه‌های مختلف را داشته باشند.

جزیره فی فی: این جزیره شامل دو جزیره به نام‌های «فی فی دون» و «فی فی له» است که در میان آب‌های زلال و صخره‌های شگفت‌انگیز قرار دارند. این جزیره به خاطر خلیج مایا که محل فیلمبرداری فیلم «جزیره» با بازی لئوناردو دی‌کاپریو بود شهرت بسیاری دارد. جزیره فی فی برای کسانی مناسب است که به قایق سواری، غواصی، صخره نوردی و جشن علاقه‌مند هستند.

جزیره کو ساموئی

جزیره کو ساموئی: ساموئی یکی از زیباترین و آرام‌ترین جزایر تایلند است که به خاطر سواحل با ماسه های سفیدش مشهور است. درختان نخل، اسپاها و هتل‌های مجلل است. ساموئی جزیره ای ایده آل برای سپری کردن تعطیلاتی خانوادگی است. اغلب هتل های این جزیره دارای امکاناتی برای بازی کودکان است.

تور تایلند بهترین گزینه برای سفر

برای سفر به کشوری که با آن آشنایی کافی ندارید دریافت تور و همراهی با تور لیدر بهترین گزینه است. به علاوه اینکه دریافت تور تایلند کار شما را آسوده می کند و می توانید در یک پکیج هم هتل و هم پرواز را یک جا دریافت کنید. برای بازدید از جاذبه های گردشگری یک منطقه ای که برای بار اول است که به آن سفر می کنید حضور تور لیدر می تواند بسیار موثر باشد. به این ترتیب می توانید از مناطق محلی دیدن کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید