نکات و ترفندهایی برای یادگیری سریع درس ریاضی

کدخبر: ۶۰۴۲۶۹
ترفندهایی برای تکرار و تمرین یادگیری درس ریاضی
نکات و ترفندهایی برای یادگیری سریع درس ریاضی

رپرتاژ آگهی: ریاضیات درسی متنوع است، بنابراین هیچ روش واحدی برای خوب بودن در درس ریاضیات وجود ندارد. با این حال، بهترین روش‌های آزموده‌شده وجود دارد که به شما کمک می‌کند در هر مرحله از یادگیری درس ریاضی پیشرفت کنید. بیایید به برخی از این موارد نگاهی بیندازیم:

تمرین کنید

مانند هر موضوع یا رشته‌ای، بهترین راه برای بهتر شدن در درس ریاضی، تمرین است. می‌توانید تمرین‌ها را به صورت آنلاین یا در کتاب‌های کار پیدا کنید. و یا می‌توانید تمرین‌های مفید را از اساتید سایت استاد سلام دریافت کرده و جزوات و نمونه سوالات درس ریاضی را در سایت مشاهده کنید. با رزرو آنلاین معلم خصوصی، دانش‌آموزان می‌توانند تمرین‌های مداوم و جدیدی را با استاد حل کنند و به مباحث مسلط شوند.

اشتباهات را درک کنید

ریاضی یکی از دروسی است که در آن رسیدن به راه حل بسیار مهم است. دانش‌آموزان می‌توانند اشتباهات خود را در فرآیند حل تمرین درک کرده و خطاهایشان را اصلاح کنند و به طور بالقوه به راه حل مناسب برسند.

مفاهیم را درک کنید

در حالی که ریاضیات براساس اعداد است اما روش‌های گسترده‌ای برای درک انواع مختلف مسائل ریاضی وجود دارد. گاهی اوقات، دانش‌آموزان سؤال را سخت‌تر از آنچه هست می‌کنند. حتماً سؤالات ریاضی را به آرامی بخوانید و قبل از شروع کار، سؤال را درک کنید.

در صورت نیاز کمک بگیرید

اشکالی ندارد کمک بخواهید. حتی اگر فکر می‌کنید مفهوم را می‌دانید و سؤال را درک می‌کنید، ممکن است به راهنمایی بیشتری نیاز داشته باشید تا شما را در مسیر درست هدایت کند. ریاضی درسی است که نیاز به کمک یک معلم خصوصی ریاضی در خارج از کلاس احساس می‌شود.

در حالی که همیشه یک پاسخ درست برای مسائل ریاضی وجود دارد، گاهی اوقات ممکن است چندین راه برای رسیدن به پاسخ درست وجود داشته باشد. شاید روشی که در کلاس خود یاد می‌گیرید بهترین روش برای شما نباشد. به همین دلیل است معلم خصوصی ریاضی همان چیزی است که برای یادگیری سریع ریاضی به آن نیاز دارید.

در برخی موارد لازم است از یک معلم خصوصی ریاضی کمک بگیرید. در چنین مواردی سایت استاد سلام به کمک شما آمده است. معلم خصوصی ریاضی به صورت آنلاین و معلم خصوصی به صورت حضوری در سایت استاد سلام وجود دارد. با مراجعه به سایت استاد سلام به این اساتید دسترسی خواهید داشت. رزومه اساتید را بخوانید و با استاد موردنظر خود کلاس خصوصی ریاضی رزرو کنید.

نکات و ترفندهای آموزشی

هنگامی که در مدرسه ثبت نام می کنید، چه در مقطع ابتدایی، چه متوسطه، این نکات و ترفندهای آموزشی را برای یادگیری بهتر درس ریاضی تمرین کنید. پیروی از این نکات به شما در ریاضیات و هر موضوعی که می‌خواهید بر آن مسلط شوید کمک می‌کند.

کلاس را رها نکنید

حتی اگر در کلاس‌های آنلاین ثبت نام کرده‌اید و می‌توانید به راحتی شرکت در کلاس را از دست بدهید، این ایده مناسب نیست! این امر به ویژه درمورد درس ریاضی صادق است زیرا از دست دادن فقط یک کلاس می‌تواند باعث شود که شما یک اصل اساسی را از دست بدهید.

بدیهی است که در سیستم آموزشی کنونی، محدودیت‌ها و فشارهای خارجی وجود دارد که باید در نظر گرفته شودبا رعایت نکاتی می‌توان درس ریاضی را با وجود این محدودیت‌ها آموخت:

هنگام یادگیری درس ریاضی، دانش قبلی خود را بررسی کنید

وقتی ریاضی می‌خوانید، دانش قبلی خود را بررسی کنید. قبل از شروع مفهوم ریاضی جدیدی که می‌خواهید یاد بگیرید، موضوعاتی را که باید بدانید، بررسی کنید. درس ریاضیات سلسله مراتب دارد و درک مفاهیم جدید به مفاهیم بنیادی دیگر بستگی دارد. به عنوان مثال، برای درک چگونگی کارکرد ضرب، دانش‌آموزان باید مفهوم جمع را به خوبی آموخته باشند و بتوانند مفهوم جمع مکرر و پیوندهای ضرب را درک کنند.

یک نقطه شروع را برای خود ایجاد کنید

مشخص کنید از کجا شروع کنید و در این خصوص با خود صادق باشید. اگر هنوز در تلاش برای ساده کردن جبر هستید، تلاش برای حل معادلات درجه دوم خوب نیست.

تدریس ریاضی در استاد سلام از سنجش و درک دانش‌آموزان و شناسایی شکاف‌های یادگیری استفاده می‌کند. با استفاده از این اطلاعات، برنامه برای رفع نیازهای هر دانش‌آموز شخصی سازی می‌شود.

محدودیت‌های حافظه را بشناسید.

به ظرفیت حافظه فکر کنید. سعی کنید حواس پرتی‌های غیر ضروری را هنگام مطالعه از بین ببرید.

نکات قابل توجه دیگری که باید در جهت یادگیری درس ریاضی در نظر گرفت به شرح زیر است:

در صورت امکان، یک محیط آرام، گرم و راحت فراهم کرده و تلفن خود را در حالت بی‌صدا قرار دهید و سعی نکنید چند کار را با هم انجام دهید!

وقتی کلاس را از دست می‌دهید، باید مفاهیم را یا از یک همکلاسی یا از کتاب درسی خود یاد بگیرید. شما هرگز از دوستان خود و یا از متن کتاب به خوبی تدریس معلم خود یاد نخواهید گرفت. همچنین اطمینان حاصل کنید که یادداشت‌های شما واضح و آسان برای خواندن هستند و تمام مراحلی را که برای حل مشکلات نیاز دارید پوشش می‌دهند.

تکالیف خود را در همان روزی که تعیین شده است انجام دهید. وقتی تکالیف را در همان روز انجام می‌دهید، مفاهیم در ذهن شما تازه می‌شوند. گاهی اوقات، انجام تکالیف در همان روز ممکن نیست. فقط مطمئن شوید که تکالیف شما قبل از رفتن به کلاس کامل شده است.

اگر به کمک نیاز دارید، خارج از کلاس تلاش کنید. در مدت زمان آزاد یا در ساعات اداری نزد معلم خود بروید. به یک گروه مطالعه بپیوندید. گروه‌های مطالعه خوب معمولاً شامل 4 یا 5 نفر با ترکیب خوبی از سطوح توانایی هستند.

اگر در ریاضی دانش‌آموز «C» هستید، به گروهی بپیوندید که 2 یا 3 دانش‌آموز «A» یا «B» دارد تا بتوانید سطح خود را بالا ببرید. از پیوستن به گروهی از دانش‌آموزانی که نمرات آن‌ها کمتر از شماست، خودداری کنید.

و در پایان...

اگر هنوز در یادگیری ریاضی با مشکل مواجه هستید، استخدام یک معلم خصوصی ریاضی از سایت استاد سلام را در اولویت کارهای خود قرار دهید. این اساتید به شرح مباحثی که با آن‌ها مشکل دارید می پردازند و به شما کمک می‌کنند پایه‌ای محکم در ریاضیات بسازید.

https://ostadsalam.ir

تکرار اساس ریاضیات استاین مفهوم را نه تنها باید یاد گرفت، بلکه باید به کار انداخت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید