بهترین صندوق درآمد ثابت

کدخبر: ۶۴۰۸۵۹
صندوق‌های درآمد ثابت یکی از بهترین ابزارهای سرمایه‌گذاری برای افراد ریسک‌گریز و مدیریت سرمایه در بورس هستند.
بهترین صندوق درآمد ثابت

رپرتاژ آگهی: انتخاب بهترین صندوق درآمد ثابت با بالاترین نرخ سود می‌تواند یکی از چالش‌هایی باشد که سرمایه‌گذاران با آن مواجه می‌شوند. در این مقاله یکی از بهترین صندوق‌های درآمد ثابت بورسی، به شما معرفی خواهد شد.

صندوق درآمد ثابت چیست؟

صندوق با درآمد ثابت یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که بخش بزرگی از کل دارایی‌های خود را به کلاس‌های دارایی بدون‌ریسک مثل اوراق درآمد ثابت و سپرده بانکی اختصاص می‌دهد. صندوق‌های با درآمد ثابت معمولا مناسب سرمایه‌گذارانی است که قصد دارند بازدهی بدون‌ریسک و بالاتر از سود سپرده بانکی داشته باشند. از طرف دیگر، صندوق‌های درآمد ثابت برای مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر نیز می‌تواند مناسب باشد. در ادامه با انواع صندوق‌های درآمد ثابت بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع صندوق‌های درآمد ثابت

صندوق‌های درآمد ثابت را از نظر ترکیب دارایی می‌توان به دو نوع اول و دوم تقسیم کرد:

. صندوق درآمد ثابت نوع اول: این نوع از صندوق‌ها، طبق امیدنامه باید حداقل ۸۵ درصد از کل دارایی‌های خود را به اوراق بدون ریسک مثل اوراق اخزا، افاد، اجاد، مشارکت، گام و سپرده‌های بانکی اختصاص داده و تنها ۱۰ درصد از کل دارایی‌ها را می‌توانند به سهام و حق تقدم سهام اختصاص دهند. 

. صندوق درآمد ثابت نوع دوم: این صندوق‌ها در مقایسه با نوع اول، ترکیب دارایی کم‌ریسک‌تری داشته و باید طبق امیدنامه، حداقل ۹۰ درصد از کل دارایی‌های صندوق در اوراق بدون ریسک و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری شود و حداکثر ۵ درصد از کل دارایی‌ها می‌تواند به سهام یا حق تقدم سهام اختصاص پیدا کند.

حالا که با صندوق‌های درآمد ثابت بیشتر آشنا شدید، بهتر است با یکی از بهترین صندوق‌های درآمد ثابت بازار نیز آشنا شوید.

صندوق درآمد ثابت لبخند فارابی 

صندوق درآمد ثابت لبخند فارابی یکی از صندوق‌های درآمد ثابت قابل معامله (ETF) بوده و موفق شده در طول ۱ سال گذشته بازدهی معادل ۳۰.۰۳ درصد برای سرمایه‌گذاران محقق کند. این صندوق در ردیف نقدشونده‌ترین و پربازده‌ترین صندوق‌های درآمد ثابت در بورس است که امکان کسب سود مرکب و روزشمار را فراهم می‌کند. در نمودار زیر می‌توانید بازدهی صندوق لبخند فارابی را در مقایسه با سایر دارایی‌های بدون ریسک مقایسه کنید:

صندوق درآمد ثابت لبخند فارابی

همانطور که مشاهده می‌کنید صندوق درآمد ثابت لبخند فارابی در مقایسه با دارایی‌هایی مانند سپرده بلند‌مدت یکساله بانکی و میانگین صندوق‌های درآمد ثابت، بازدهی قابل توجهی داشته است. این صندوق با بهره‌گیری از مدیریت فعال و حرفه‌ای توسط افراد متخصص در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری موفق شده تا انتظارات فعالان بازار سرمایه را به خوبی محقق کند. 

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت لبخند فارابی

از مهم‌ترین امتیازهای سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت لبخند فارابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

. بدون ریسک

. سود روزشمار

. نقدشوندگی سریع و بالا

. بازارگردانی با کیفیت

. مدیریت دارایی فعال و حرفه‌ای

. معاف از مالیات

. قابلیت تسویه و واریز به حساب در تنها از ۱ روز کاری

برای خرید و سرمایه‌گذاری در صندوق ETF لبخند فارابی، تنها کافی‌ست در سامانه معاملاتی کارگزاری خود نماد «لبخند» را جستجو کنید. همچنین، کاربران با استفاده از سامانه معاملاتی کارگزاری فارابی مانده حساب خود را به واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق «لبخند» تبدیل کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید