گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه؛

ثبت نهمین روز نزولی بورس تهران+ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۴۶۰۲۹
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران برای نهمین روز متوالی ریزش کرد.
ثبت نهمین روز نزولی بورس تهران+ اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 10 هزار و 846 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 208 هزار و 244 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 4 هزار و 429 واحدی در رقم 733 هزار و 515 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 194 واحدی به رقم 24 هزار و 625 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 921 واحد به سطح 133 هزار و 963 واحد رسید. 

خبر مرتبط
حبس معاملات بورس در کانال 3 همت+ نمودار

اقتصادنیوز: در هفته اخیر روند تغییرات میانگین ارزش معاملات خرد سهام کاهشی بود.

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس، فولاد، وبملت و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وامید، ثفارس و دامین از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، آریا و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای ساوه، فزر و ثباغ نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و کساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز آردینه، بیوتیک و خاور بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 720 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 117 میلیارد تومان بود که 32 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 11 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 120 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 51 نماد صف خرید داشتند و 71 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 59 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 153 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 17 درصدی به 154 میلیارد تومان رسید.

030222

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی