اتاق بازرگانی اصفهان میزبان میزگرد اقتصاد دانش‌بنیان

دومین روز اجلاس با موضوع فناوری های نوین

کدخبر: ۶۴۳۹۱۳
میزگرد تخصصی فناوری‌های جدید و نوظهور، استارتاپ‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان با حضور نمایندگان کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا برگزار شد
دومین روز اجلاس با موضوع فناوری های نوین

به گزارش اقتصاد نیوز از اصفهان : مژگان یزدیان، رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌الملل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در میزگرد «فناوری‌های جدید و نوظهور، استارتا‌پ‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان» با تاکید بر لزوم توجه به فناوری و توسعه آن در کسب‌وکارها اظهار کرد: در دنیای امروز با مگاترندهای متفاوتی مواجه هستیم که به‌طورکلی می‌توان آن‌ها را در ۴ دسته افراد، جوامع، فناوری و اقتصاد طبقه‌بندی کرد.

تجربه کردن و ورود به هرکدام از مگاترندها برای همه افراد امکان‌پذیر است. جهانی‌شدن و توجه به تغییرات آب و هوایی ازجمله از این مگاترندهای مهم است. در شرایط فعلی آنچه بسیار اهمیت دارد، همکاری و همراهی بین کشورها به‌ویژه کشورهای آسیایی در موضوعات یادشده است.

میزگرد دانش بنیان

ارتباطات یکی از مهم‌ترین پارامترهای اثرگذار و الزامات موجود در این حوزه است که به‌وسیله آن می‌توانیم دانش خود را به اشتراک بگذاریم و از این طریق به حل مشکلات و چالش‌های موجود کمک کنیم.

به‌طورکلی اکوسیستم نوآوری شامل بخش‌های مختلف نظیر دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، دولت، سرمایه‌گذاران خصوصی و استارتاپ‌ها است که می‌تواند در حل است چالش‌های موجود که نوعی فرصت محسوب می‌شود، نقش ایفا کنند.

عضو اتاق مالزی :همکاری به‌جای رقابت

امیر حمزه کریم، عضو اتاق بازرگانی مالزی، بابیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی باید تداوم داشته باشد، گفت: کشور مالزی از سال ۱۹۹۷ توجه به موضوع توسعه فناوری را موردتوجه قرار داد و طی این مدت فناوری‌های بسیاری را به خود جذب کرد. درنتیجه این اقدامات امروز مالزی به سومین کشور برتر دنیا در زمینه تولید چیپ‌ست‌ها تبدیل‌شده است.

2

برای تقویت، توسعه و ترویج فناوری در میان کشورهای عضو ACD لازم است به یک درک مشترک و واضح برسیم. توسعه فناوری در میان این کشورها باید به‌صورت همکاری و نه رقابت، باشد. در رقابت یک کشور برنده و سایرین بازنده می‌شوند اما در همکاری، همه طرفین سود خواهند برد. بر این اساس می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در این حوزه از طریق سه بخش ایده‌ای، نیروهای متخصص و سرمایه‌گذاری مالی امکان‌پذیر است. همکاری میان اتاق‌های بازرگانی عضو ACD می‌تواند به تشکیل یک اتاق بازرگانی مشترک منجر شود که در توسعه روابط تأثیرگذار است.

4

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید