رصد نیمروزی بازار طلا، سکه و ارز؛

شوک طلا به قیمت سکه /قیمت دلار صعودی شد

کدخبر: ۴۵۲۵۹۹
بازار ارز و طلای تهران در ابتدای معاملات امروز شنبه 15 آبان 1400، شاهد افرایش قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه بود.
شوک طلا به قیمت سکه /قیمت دلار صعودی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در روزهای پایانی  هفته گذشته تحت تاثیر دو خبر مربوط به از سرگیری مذاکرات هسته ای و درگیری سپاه پاسداران و نیروهای آمریکایی در دریای عمان بر مدار صعود قرار گرفت. 

اسکناس آمریکایی در شروع معاملات بازار ارز امروز  در مقایسه با روز پنج شنبه 110 تومان بالا رفت و با 27 هزار و 740 تومان خرید و فروش شد. 

بازگشت قیمت درهم به بالای  7 هزار و 500 تومان

قیمت درهم هفته گذشته در بالای مرز حساس 7 هزار و 500 تومان نوسان کرد اما در روز پنجشنبه با افت 40 تومانی روبرو شد و با 7 هزار و 540 تومان معامله شد.

قیمت درهم در  ابتدای معاملات بازار ارز امروز 15 آبان 1400 بار دیگر به بالای  7 هزار و 500 تومان برگشت و با 7 هزار و 570 تومان مبادله شد.با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل (3.673) عدد 27 هزار و 804تومان به دست می‌آمد که 64 تومان از قیمت دلار بازار  بالاتر بود.

شوک اونس طلا به قیمت سکه/ سکه در یک قدمی کانال جدید

قیمت اونس طلا که از روز گذشته از مرز 1800 دلارعبور کرده بود، امروز بر روی ۱۸۱۸ دلار قرار گرفت. افزایش قیمت اونس طلا بعد از چند روز و رسیدن به مرز 1800 دلاری یکی از عوامل رشد قیمت سکه امامی در بازار امروز بود.

قیمت طلا در بازار داخلی ایران روز پنجشنبه گذشته 4 هزار و 600 تومان افت کرد و با 1 میلیون و 168 هزار و 400 تومان به کار خود پایان داد. این فلز گران بها امروز با قدرت  بیشتری روانه بازار شد و 17 هزار و 600 تومان رشد کرد.قیمت طلا  امروز به 1 میلیون و 186 هزار تومان تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۱.۴۸ درصدی داشته است. 

 قیمت سکه امامی در بازار امروز با ۱۳۰۰۰۰ تومان افزایش با 11 میلیون و 950 هزار تومان نرخ گذاری شد. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۷۴۰  تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۸۷۳ هزار تومان به دست می آمد. و حباب سکه نیز ۰.۶۵ درصد است.

سکه یک

سنگ اندازی دموکرات ها در مسیر برجام و  بازار ارز تهران

دموکرات‌ها به تازگی سه دفتر عالی ایالتی در ویرجینیا را از دست داده‌اند که بایدن یک سال پیش با 10 درصد پیروزی در آن‌ها به دست آورد. این موضوع از آن جهت برای بازیگران ارزی اهمیت دارد که از نگاه برخی از آن ها، احیای برجام و لغو تحریم ها را برای دولت بایدن دشوارتر می کند.

از نظر این گروه، یکی از شروط ایران برای بازگشت به توافق هسته ای این است که آمریکا تضمین های لازم برای عدم خروج از برجام را ارایه دهد و بخش زیادی از تحریم ها را لغو کند. از نگاه بازیگران افزایشی، بدون تایید کنگره و جمهوری خواه هان دریافت چنین تضمینی دشوار خواهد بود و با توجه به احتمال برنده شدن یک جمهوری خواه در انتخابات سه سال بعد ریاست جمهوری آمریکا، تضمین دولت بایدن نیز به تنهایی ممکن است برای ایران کافی نباشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید