درهم کاهشی شد، سکه صعودی!

دلار به تماشای برجام نشست/ طلا دنده معکوس رفت

کدخبر: ۴۶۴۸۷۹
اقتصادنیوز: قیمت دلار در بازار متشکل امروز نسبت به روز گذشته ثابت بود. قیمت سکه هم در حالی سرعت گرفت که قیمت طلا افت را شاهد بود.
دلار به تماشای برجام نشست/ طلا دنده معکوس رفت

به گزارش اقتصادنیوز  ، قیمت دلار در بازار متشکل امروز نسبت به  عصر روز گذشته ثابت بود. این اسکناس آمریکایی در بازار امروز با قیمت 27 هزار و 180 تومان معامله شد. 

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی 

صرافی ملی هم امروز دوشنبه 6 دی 1400  قیمت خرید و فروش دلار و یورو  را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۸۵۸ (بیست و شش هزار  وهشتصد و پنجاه و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۴۰۱ (بیست و هفت هزار چهارصد و یک تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۹,۸۷۱ ( بیست و نه هزار و هشتصد و هفتاد و یک تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰,۴۷۴(سی  هزار و چهارصد و هفتاد و چهار تومان) است.

قیمت درهم پایین رفت

امروز همزمان با ثبات قیمت دلار در بازار متشکل ، قیمت درهم پایین رفت. درهم امروز نسبت به عصر روز گذشته 40 تومان ارزان شد و با قیمت 8 هزار و 180 تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزارو 45 تومان به دست می‌آمد.

طلا دنده معکوس رفت/ قیمت سکه سرعت گرفت

قیمت اونس طلا در بازار جهانی امروز  بالای مرز 1800 دلار ایستاد. این فلز گران بهای جهانی امروز در محدوه 1807 دلار بود. در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت طلا دنده معکوس زد و با 1 هزار و 800 تومان کاهش بر روی 1 میلیون و 296 هزار و 100 تومان قرار گرفت. همزمان با افت قیمت طلا  ، قیمت سکه به سرعت روز گذشته خود افزود و 5 هزار تومان بالا رفت. قیمت سکه امروز 13 میلیون و 95 هزار تومان بود. 

 دلار به تماشای برجام نشست

هیئت مذاکره‌کننده ایران امروز برای پیگیری دور هشتم مذاکرات احیای برجام وارد وین شد و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام در حساب کاربری خود به مذاکره‌کنندگان خوش‌آمد گفت و از آغاز دور هشتم مذاکرات در روز جاری خبر داد.

واکنش قیمت دلار به اولین اخبار خارج شده از مذاکرات می‌تواند تعیین‌کننده باشد. بانک مرکزی قاعدتا از دور قبلی و واکنش قیمت دلار در دوره قبل اطلاعاتی استخراج و طرح‌هایی برای کنترل نوسانات اختلال‌زا ریخته است. ناپایداری قیمت دلار در دور قبلی مذاکرات قابل توجه بود.

در این دور جهت حرکت مذاکرات و عملکرد بانک مرکزی نوسان قیمت دلار را کنترل خواهد کرد. بانک مرکزی علاوه بر ابزارهایی مانند عرضه می‌تواند از سیاست‌های لفظی نیز برای کنترل نوسانات قیمتی استفاده کند، اما سابقه تورمی اقتصاد کشور و گذشته پرنوسان قیمت دلار، باعث شده است، قدرت سیاست‌های لفظی بانک کاهش یابد. رئیس جدید بانک مرکزی برای کنترل قیمت دلار از طریق سیاست‌های لفظی، کار دشواری در پیش دارد و باید خلاقانه عمل کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید