ردپای قطعنامه شورای حکام در بازار سکه

شوک خارجی به بازار سکه /پیش بینی قیمت سکه

کدخبر: ۵۲۰۹۴۲
اقتصادنیوز : به نظر می رسد در شرایط فعلی سکه بازان نسبت به احتمال توافق هسته ای بدبین باشند. این دسته از معامله گران با برجسته کردن موضوع تحریم های جدید و از همه مهم تر بیانیه جدید سه کشو اروپایی از احتمال افزایش قیمت سکه سخن گفتند.
شوک خارجی به بازار سکه /پیش بینی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، سکه بازان روز گذشته با حمایت قیمت دلار توانستند به بالای کانال ۱۴ میلیون تومان سرک بکشند اما بعد از مدتی دوباره  پایین کانال مذکور قرار گرفتند و حتی از قیمت بسته شده روز پنجشنبه گذشته هم پایین تر ایستاد. این فلز زرد رنگ داخلی عصر دیروز در محدوده ۱۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت سکه بعد از بیانیه تروئیکای اروپایی

به نظر می رسد در شرایط فعلی سکه بازان نسبت به احتمال توافق هسته ای بدبین باشند. این دسته از معامله گران با برجسته کردن موضوع تحریم های جدید و از همه مهم تر بیانیه جدید سه کشو اروپایی از احتمال افزایش قیمت  سکه سخن گفتند.

طبق این بیانیه ۳ کشور (فرانسه، آلمان و بریتانیا) اعلام کرده اند  نسبت به اراده جمهوری اسلامی برای احیای برجام تردیدهای جدی وجود دارد. این سه کشور ایران را متهم کردند که چشم‌انداز احیای برجام را به خطر می‌اندازد. تروئیکای اروپایی در این بیانیه مدعی شده است: «در این بسته نهایی، هماهنگ‌کننده تغییراتی ایجاد کرد که ما را به منتهای انعطاف‌پذیری قابل انجام رساند.

ردپای قطعنامه شورای حکام در بازار سکه

این موضوع تا جایی بین معامله گران داغ شده که عده ای از آنها احتمال صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران را هم مطرح کردند. این دسته از معامله گران می گفتند سطح تنش ها بین ایران و غرب بیشتر خواهد شد و به دنبال آن، انتظار سکه بازان برای بالا رفتن درآمدهای ارزی ایران پایین ترخواهد آمد.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر نرخ دلار 

از نگاه فعالان بازار سکه در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این احتمال وجود دارد که سکه بازان بار دیگر در موقعیت خرید قرار بگیرند و فلز گران بهای داخلی به مرز 14 میلیون تومان سرک بکشد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید