گزارش «اقتصادنیوز» از حال و هوای بازار ارز و سکه

قیمت سکه ریخت، قیمت دلار اصلاح شد / طلا در مسیر صعود!

کدخبر: ۵۲۵۴۹۰
اقتصادنیوز: قیمت دلار امروز سه شنبه ۱۲ مهر ماه کاهش یافت. درباره کاهش قیمت دلار در بازار آزاد چند نگاه وجود دارد.
قیمت سکه ریخت، قیمت دلار اصلاح شد / طلا در مسیر صعود!

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در دوازدهمین روز از پاییز 1401 پایین آمد. هر برگ اسکناس آمریکایی روز گذشته به قله رسید اما در بازار امروز نسبت به دیروز بین 100 تا 200 تومان کاهش را ثبت کرد.نرخ دلار امروز در محدوده 33 هزار تا 33 هزار و 100 تومان معامله شد.

قیمت دلار اصلاح شد

درباره کاهش قیمت دلار در بازار آزاد چند نگاه وجود دارد. برخی از معامله‌گران معتقد بودند بازارساز با تزریق، نرخ را پایین آورد.

اما گروه دیگری بر خبردرمانی تاکید داشتند. این گروه معتقدند که خبرهای مثبتی که بازارساز در روزهای اخیر درباره آزادسازی ارزهای بلوکه شده به بازار تزریق کرده موجب شده برخلاف روز گذشته، برخی از دارندگان ارز تمایل به عرضه داشته باشند.

برخی از تحلیلگران می گفتند قیمت دلار در روزهای اخیر جهش قابل توجهی را تجربه کرده بود و نیاز به یک اصلاح داشت تا مسیر بعدی خود را تعیین کند. 

عقب نشینی قیمت دلار در هرات 

البته عده ای از معامله گران معتقد بودند که برگشت دلار هرات به نیمه کانال 32 هزار تومان موجب شد قدرت معامله گران افزایشی در تهران کم شود و اسکناس آمریکایی در تهران عقبگرد را تجربه کند.نرخ دلار در هرات  عصر امروز 32 هزار و 500 تومان بود که در مقایسه با روز قبل 300 تومان کاهش را نشان می دهد.

 نرخ برابری درهم به دلار

با این حال قیمت درهم همچنان بالای کانال 9 هزار تومان معامله شد.نرخ حواله درهم امروز نسبت به روز گذشته تفاوت چندانی نداشت. قیمت درهم امروز 9 هزار و 160 تومان بود. نرخ برابری درهم به دلار در محدوده 33 هزار و 644 تومان بدست آمد که بیش از 500 تومان با قیمت نقدی بالاتر بود . همین امر موجب شده برخی از معامله گران همچنان در انتظار صعود نرخ دلار باشند.

قیمت طلا صعودی شد 

قیمت اونس طلا امروز در محدوده 1702 دلار معامله شد.این قیمت در مقایسه با روز گذشته 7 دلار رشد را نشان می دهد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار با 1 میلیون و 389 هزار و 400 تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز گذشته 10 هزار و 700 تومان رشد کرده بود . 

قیمت سکه ریزش کرد 

قیمت سکه  امروز در محدوده 15 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با دیروز بیش از 100 هزار تومان ریزش کرده بود.

ارزش ذاتی سکه امروز 13 میلیون و 262 هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت نقدی نزدیک به 2 میلیون تومان فاصله دارد. حباب سکه هم در امروز پایین آمد و در محدوده 14 درصد قرار داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید