پیش‌بینی بورس فردا 16 مهر/هیجان فروش بیش از اندازه در بازار سهام

کدخبر: ۵۲۵۹۰۳
اقتصادنیوز: شایعه‌ای در بازار سهام پیچیده که با توجه به کاهش نرخ گاز در بازارهای جهانی این احتمال وجود دارد که نرخ خوراک گاز صنایع هم به رقم 4 هزار تومانی برسد که در صورت تائید آن می‌توان برای بازار نور امیدی را متصور بود.
پیش‌بینی بورس فردا 16 مهر/هیجان فروش بیش از اندازه در بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شاخص بورس تهران به نیمه های مهر ماه 1401 رسید و همچنان در مسیر نزولی در حال حرکت است. اندیکاتور Rsi به عنوان یکی از ابزارهای پرکاربرد در بین اهالی تکنیکالیست همچنان محدوده‌های 20 واحدی را برای شاخص کل نشان می‌دهد که به تعبیری نشان از هیجان فروش بیش از اندازه در بازار است.

شاخص کل با حجم‌های اندک و با معاملات کم جان در حال عبور از کف کانال صعودی یا همان خط روند صعودی بلندمدت خود است. با نگاهی اجمالی به شاخص کل می‌توان گفت که این خط روند که به عنوان یک سطح حمایتی محسوب می‌شد از بین رفته است و شاخص با کندل‌های قرمز رنگ خود توانسته است آن سوی خط خود را تثبیت کند .

اما نکته‌ای که برای اهالی بازار مهم است ارزش معاملات در این محدوده‌ها است در این محدوده که به ظاهر سطح حمایتی از دست رفته است ارزش معاملات پایین نشان از نامعتبر بودن این شکست دارد و ممکن است بازار در روزهای آینده با پشیمانی معامله گران همراه شود و مسیر بازار را به سمت بالا تغییر جهت دهد.

در صورتی که این روند نزولی ادامه دار باشد هدف تکنیکالی بعدی شاخص را می توان در محدوده یک میلیون 290 هزار واحدی در نظر گرفت چرا که در سطح فیبوناچی 78 درصدی موج قبلی خواهد بود.

شایعه‌ای در بازار سرمایه بین اهالی پیچیده است که با توجه به کاهش نرخ گاز در بازارهای جهانی این احتمال وجود دارد که نرخ خوراک گاز صنایع هم به رقم 4 هزار تومانی برسد که هنوز هیچ کس این شایعه را تائید یا تکذیب نکرده است ولی در صورت تائید آن می‌توان برای بازار نور امیدی را متصور بود، چرا که شرکت‌های پتروشیمی همچون زاگرس را می‌تواند به مسیر سوددهی بازگرداند و حمایت خوبی برای شاخص باشد.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید