رصد بازار ملک؛

بازار مسکن بهم ریخت /مستاجران به دنبال خانه های قدیمی

کدخبر: ۵۳۲۴۶۶
بررسی‌‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد هم‌‌اکنون سطح اجاره‌‌بهای واحدهای مسن‌‌تر (واحدهای با عمربنای 15 سال به بالا)، نسبت به آپارتمان‌‌های نوساز و کم‌سن و سال بین 10 تا 20 درصد کمتر است.
بازار مسکن بهم ریخت /مستاجران به دنبال خانه های قدیمی

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

اظهارات واسطه‌های معاملات ملکی نشان می‌دهد پاییز امسال تقاضا برای اجاره واحدهای مسکونی با عمربنای بالاتر میان جست‌وجوگرها و متقاضیان این بازار افزایش یافته است. 

دلیل این موضوع جهش شدید اجاره‌‌بها و تلاش مستاجرها برای یافتن آپارتمان‌‌های با اجاره‌‌بهای مناسب‌‌تر نسبت به فایل‌‌های موجود در بازار است.

افزایش 130 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار!

برخی از مستاجرها که تمایلی به تغییر منطقه سکونت خود ندارند اما امسال توان تامین اجاره‌‌بهای پیشنهادی موجران را ندارند، سعی دارند با ورود به بازار واحدهای مسکونی مسن‌‌تر که سطح اجاره‌‌بهای آن به دلیل بالا بودن سن بنا، کمتر از واحدهای با عمربنای کم است، در منطقه محل سکونت خود باقی بمانند. از ماه‌های گذشته بخش دیگری از مستاجرها به دلیل ناتوانی در تامین اجاره‌‌بهای پیشنهادی موجران در سال جاری، به مناطق پایین‌‌تر کوچ کرده و در واحدهای با اجاره‌‌بهای کمتر مستقر شده‌‌اند.

بررسی‌‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد هم‌‌اکنون سطح اجاره‌‌بهای واحدهای مسن‌‌تر (واحدهای با عمربنای 15 سال به بالا)، نسبت به آپارتمان‌‌های نوساز و کم‌سن و سال بین 10 تا 20 درصد کمتر است. علاوه بر بالاتر بودن عمر این بناها، از آنجا که بخش زیادی از این واحدها فاقد یک یا چند امکانات واحدهای با عمربنای کمتر نظیر پارکینگ، آسانسور و... هستند، سطح اجاره‌‌بهای آنها با اجاره واحدهای دیگر فاصله دارد.

gdu6plFlmOVa

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک