۲ شرط مهم برای تداوم افزایش قیمت سکه

قیمت سکه 2 آذر 1401 در یک موقعیت حساس

کدخبر: ۵۳۶۶۰۴
اقتصادنیوز: فعالان بازار می گفتند در صورتی که نرخ دلار و قیمت طلا رشد کند مسیر رشد سکه بازان هموار خواهد بود. با این حال در صورتی که این دو متغییر رشد نکند احتمال رسیدن سکه به سطح ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دشوار است.
قیمت سکه 2 آذر 1401 در یک موقعیت حساس

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در روز گذشته شاهد افزایش قیمت سکه بود. فلز گران بهای داخلی دیروز از نیمه کانال ۱۶ میلیون تومان عبور کرد و در واپسین ساعات معاملات نقدی بر روی ۱۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ایستاد. قیمت مذکور در مقایسه با روز دوشنبه تقریبا ۱۵۰ هزار تومان صعود را نشان می دهد.

قیمت سکه در یک موقعیت حساس

در شرایط فعلی تحلیلگران بازار باور دارند در صورتی که قیمت سکه محدوده معاملاتی روز گذشته را حفظ کند این امر ممکن است زمینه ساز ورود تقاضای جدید به بازار سکه شود و حتی سکه به سمت مرز ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند.

قیمت سکه اصلاح می شود؟

برخی از معامله گران معتقدند رشد قیمت سکه در بازار دیروز به صورت قوی از سوی متغیرهای بنیادی حمایت نمی شد. به عنوان مثال دیروز اونس طلا روند صعودی نداشت و دلار نیز حرکت معنادار افزایشی را از خود نشان نداد. این عوامل می توانند موجب شوند که سکه امروز کمی اصلاح قیمت را تجربه کند ، مگر آنکه دلار رشد خاصی را به ثبت برساند.

۲ شرط مهم برای تداوم افزایش قیمت سکه

این دسته از فعالان بازار می گفتند در صورتی که نرخ دلار و قیمت طلا رشد کند مسیر رشد سکه بازان هموار خواهد بود. با این حال در صورتی که این دو متغییر رشد نکند احتمال رسیدن سکه به سطح ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دشوار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید