فروش بورسی ایران خودرو؛

این 7 خودروی جذاب را بدون قرعه کشی بخرید

کدخبر: ۵۵۵۴۸۷
براساس لیست منتشر شده ایران خودرو قرار است 7 خودرو بدون قرعه کشی و از طریق بورس به فروش برسند.
این 7 خودروی جذاب را بدون قرعه کشی بخرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، ایران خودرویی ها لیست محصولاتی که قصد دارند تا پایان سال در بورس کالا بفروش برساند منتشر کرد. براساس لیست منتشر شده قرار است 7 خودروی تارا اتوماتیک، پژو 207 تیپ 5، پژو 107 اکسل کاسه‌ای، پژو 207 اتوماتیک با سقف معمولی، دنا پلاس دستی اکسل کاسه‌ای، دنا پلاس توربو اتوماتیک و گروه هایما در یک ماه باقی مانده از سال 1401 را دسترس مشتریان بورسی قرار گیرد.

 

آن طور که این خودروساز با مدیران بورس کالا توافق کرده تیراژی حدود 29 هزار و 500 دستگاه از خودروهای یاد شده را روی تابلوی بورس کالا ببرد. با توجه به مدت زمان باقی مانده تا پایان سال می توان گفت به طور میانگین حدود هزار دستگاه انواع محصولات تولیدی ایران خودرو از میر بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

فوری/ زلزله تهران را لرزاند

فروش خودرو از مسیر بورس کالا در یک ماهه اخیر محل بحث میان شورای عالی بورس و خودروسازان از یک طرف و شورای رقابت از طرف دیگر بود. اما در نهایت به رغم مخالفت اعضای شورای رقابت شورای عالی بورس بر عرضه محصولات پذیرفته شده خودروسازان در بورس کالا تاکید کرد. امروز (25 بهمن ماه سال جاری) هم علاوه بر دو هزار و 500 دستگاه تارا با گیربکس دستی که از سوی ایران خودرو عرضه شد. بهمن موتور نیز، از سه محصول سواری خود یعنی فیدلیتی، دیگنیتی و ریسپکت در مجموع هزار و 500 دستگاه را روانه تابلوی بورس کالا کرد. البته فاموش نکنیم با اینکه ایران خودرویی ها برنامه خود برای عرضه بورسی خودرو را نهایی کرده اند اما این احتمال دور از ذهن نیست که با اقدامات شورای رقابت در مسیر فروش بورسی محصولات شرکت های خودروساز دست اندازی ایجاد شده و بار دیگر این مسیر فروش مسدود شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید