پیش بینی قیمت دلار در آخرین روز بهمن 1401

شوک منفی اروپا به بازار دلار ایران /نرخ دلار امروز اصلاح می شود؟

کدخبر: ۵۵۶۱۹۲
اقتصادنیوز:عده ای از معامله گران معتقدند که روند صعودی قیمت دلار کُند شده و از احتمال اصلاح شدن نرخ دلار در روز های ابتدای هفته جاری سخن می گویند.
شوک منفی اروپا به بازار دلار ایران /نرخ دلار امروز اصلاح می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در هفته چهارم بهمن 1401 تحت تاثیر افزایش قیمت درهم و رشد اسکناس آمریکایی در بازارهای مجاور رشد قابل توجهی را ثبت کرد. البته در هفته پایانی بهمن نرخ دلار در بازار رسمی هم دو کانال بالا رفت و در محدوده 45 هزار تومان به فروش رسید. 

از نگاه فعالان بازار انتطارات تورمی، فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب بر ایران و کشورهای همسایه در بحث مبادلات ارزی با ایران بر روی نرخ دلار در تهران اثر گذاشته بود.

فوری/ توقف فروش ارز با کارت ملی

رشد قیمت دلار در روز تعطیل!

روز گذشته ایران به دلیل مبعث پیامبر اکرم تعطیل رسمی بود با این حال برخی از معامله گران در روز تعطیل مدعی بودند که نرخ دلار نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه تا حدودی رشد کرده بود.

زلزله در چهار راه استانبول؛ چرخش ارزی فرزین

مقاومت دلار در روز تعطیل باعث شده عده ای از معامله گران تصور کنند که نرخ دلار در روز جاری عقب نشینی نخواهد کرد.این دسته از تحلیلگران باور دارند که معامله گران از اتفاقات سیاسی در چند روز اخیر سیگنال مثبت خاصی را در مورد برجام دریافت نکردند.

سیگنال اتحادیه اروپا به بازار ارز 

از سوی دیگر در روزهای اخیر افشای جزئیات بسته پنجم تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران مورد توجه معامله گران قرار گرفته است.

یک رسانه آمریکایی مدعی شده به پیش‌نویس اسنادی دست یافته که نشان می‌دهند اتحادیه اروپا  روز دوشنبه ۱ اسفند آخرین بانک های ایرانی را وارد لیست تحریم خواهند کرد.این خبر از نگاه عده ای از معامله گران ممکن است موجب تداوم صعود سکه و ارز شود.

نرخ دلار اصلاح می شود؟ 

با این حال عده ای از معامله گران معتقدند که روند صعودی قیمت دلار کُند شده و از احتمال اصلاح شدن نرخ دلار در روز های ابتدای هفته جاری سخن گفتند.

برخی از بازیگران بنیادی باور دارند که دلار در ماه های اخیر رشد زیادی را تجربه کرده است و حال وقت اصلاح است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید