گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

طلا در مسیر افزایش قیمت/ سکه وارد کانال جدید شد

کدخبر: ۵۴۹۳۳۶
اقتصادنیوز: برخی از معامله گران باور دارند احتمالا بازار امروز 27 دی 1401در حال پیشخور کردن خبر مهم پنجشنبه است. به عقیده این دسته از بازیگران ارزی اگر پارلمان اروپا به تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رای مثبت بدهد، فصل جدیدی در روابط ایران با غرب اغاز خواهد شد.
طلا در مسیر افزایش قیمت/ سکه وارد کانال جدید شد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازیگران ارزی تهران امروز سه شنبه 27 دی ماه در موقعیت خرید قرار گرفتند. گفته می شود قیمت دلار امروز صعودی بوده است.معامله گران می گفتند با پیشروی نرخ دلار در بازار های همسایه و قیمت درهم، اسکناس آمریکایی در تهران به سمت بالا حرکت کرد. 

گفته می شود اسکناس آمریکایی در بازار ارز هرات امروز با گپ مثبت 700 تومانی روانه بازار شد و در نیمه ظهر امروز از اولین مرز مقاومتی مرز جدید هم عبور کرد. قیمت دلار در بازار ارز هرات عصر امروز تقریبا 550 تومان از روز گشته بیشتر بود.

بازار ارز  سلیمانیه هم شاهد پیشروی قیمت دلار بود. نرخ دلار در بازار یاد شده امروز 1 هزار تومان بالا رفت و وارد کانال جدید شد. 

فوری/ توزیع کالابرگ الکترونیک آغاز شد

ورود تقاضای احتیاطی به بازار 

بخشی از فعالان، هراس معامله‌گران بنیادی از تشدید تنش‌های بین‌المللی یکی از مهم‌ترین عواملی است که تقاضای احتیاطی را در بازار فعال نگه داشته و همین موضوع موجب شده است که دلار دچار افت معناداری نشود.

فایننشال تایمز در گزارشی نوشته بریتانیا در نظر دارد سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد اما هنوز «هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است زیرا در داخل دولت بحث هایی در مورد نحوه اجرای این اقدام وجود دارد.»

شبکه العالم در این باره خبر داده پارلمان اروپا قصد دارد پنجشنبه در استراسبورگ فرانسه قطعنامه‌ای ضد جمهوری اسلامی را به رای بگذارد. این شبکه به نقل از خبرگزاری فارس نوشته وزیر خارجه آلمان  به دنبال اقدام علیه سپاه پاسداران و قرارگیری این نهاد در فهرست سازمان‌های تروریستی است.

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان اخیرا گفته‌ بود: «قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی از لحاظ سیاسی اهمیت دارد و منطقی است.» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز اخیرا گفته است که «هیچ استثنایی» در تحریم‌های جدید علیه ایران قائل نیست. 

بازار ارز در حال  پیشخور کردن یک خبر مهم 

برخی از معامله گران بازار ارز تهران با اشاره به این اقدام می گفتند در صورتی که این اتفاق رخ دهد ممکن است تنش ها بین لندن و تهران را تشدید شود و این موضوع موجب افزایش تقاضای احتیاطی در بازار دلار شد.

برخی از معامله گران باور دارند احتمالا بازار امروز در حال پیشخور کردن خبر مهم پنجشنبه است. به عقیده این دسته از بازیگران ارزی اگر پارلمان اروپا به تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رای مثبت بدهد، فصل جدیدی در روابط ایران با غرب اغاز خواهد شد.

صعود نرخ دلار توافقی به کانال بالاتر 

در بازار رسمی هم امروز نرخ دلار توافقی کانال شکنی کرد و وارد کانال 39 هزار تومان شد.قیمت دلار توافقی عصر امروز 39 هزار و 388 تومان بود که در مقایسه با  قیمت بسته شده روز دوشنبه 567 تومان بالاتر بود. 

طبق اعلام بانک مرکزی، از ساعت ۱۱ امروز صبح، دامنه نوسانات دلار و یورو توافقی در معاملات بازار متشکل ارزی برداشته شد.

پیشروی نرخ دلار متشکل 

نرخ دلار متشکل هم امروز با رشد 71 تومانی نسبت به روز گذشته در محدوده 38 هزار و 600 تومان به فروش رسید. 

افت محدود قیمت طلا ی جهانی 

بازار جهانی طلا عصر امروز شاهد افت 6 دلاری قیمت اونس طلا بود. فلز زرد رنگ جهانی امروز در محدوده 1907 دلار معامله شد. 

پرواز قیمت طلا / سکه وارد کانال جدید شد

در بازار داخلی ایرانی هم قیمت طلا و سکه بعد از افزایش قیمت دلار خیز برداشت. طبق سایت اتحادیه طلا و ارز قیمت طلا 18 عیار امروز تا 1 میلیون و 988 هزار و 700 تومان بالا رفته و در زمان نگارش این گزارش قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار 1 میلیون و 982 هزارو 900 تومان بود که در مقایسه با روز قبل 52 هزار و 600 تومان  رشد کرده بود. 

سایت اتحادیه امروز اعلام کرده که قیمت سکه امامی وارد کانال 22 میلیون تومان شده و تا سطح 22 میلیون و 255 هزار تومان پیشروی کرده است. قیمت سکه در سایت مذکور در زمان نگارش این گزارش 22 میلیون و 254 هزار تومان بود. این قیمت نسبت به دیروز بیش از 950 هزار تومان جهش صعودی را نشان می دهد. قیمت سکه بورسی هم امروز 20 میلیون و 570 هزار تومان بود . 

قیمت ربع سکه گران شد 

امروز همزمان با افزایش قیمت سکه امامی ، قیمت ربع سکه رشد قابل توجهی را ثبت کرد. ربع سکه امروز از وارد کانال 8 میلیون تومان شد و تا محدوده 8 میلیون و 400 هزار تومان پیشروی کرد. ربع سکه دیروز در محدوده 7 میلیون و 900 هزار تومان بسته شده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید