گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

قیمت دلار و سکه اصلاح شد

کدخبر: ۵۴۱۷۳۷
اقتصادنیوز: بعد از مدت ها اختلاف میان ایران و آژانس و صدور 2 قطعنامه در شورای حکام امروز محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جمع خبرنگاران خبر داد: مسئولان آژانس در روزهای آینده به تهران می‌آیند.این خبر در واقع در شرایطی که بازار ارز تهران ملتهب شده موجب شد قیمت دلار از ریل صعود خارج شود.
قیمت دلار  و سکه اصلاح شد

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران امروز چهارشنبه 23 آذر نشان می دهد که اسکناس آمریکایی در مقایسه با روز گذشته آرایش نزولی به خود گرفته بود.

نرخ  دلار وارد فاز اصلاح شد؟

عده ای از معامله گران مدعی بودند که برکناری معاونت ارزی  بانک مرکزی موجب شد نرخ  دلار وارد فاز اصلاح شود. امروز مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد  افشین خانی از معاونت ارزی این بانک برکنار شد و با حکم رئیس کل بانک مرکزی، محمد آرام به سمت معاون ارزی بانک مرکزی منصوب شد.

چراغ سبز ایران به آژانس در بازار دلار 

از سوی دیگر بعد از مدت ها اختلاف میان ایران و آژانس و صدور 2 قطعنامه در شورای حکام امروز محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جمع خبرنگاران خبر داد: مسئولان آژانس در روزهای آینده به تهران می‌آیند.این خبر در واقع در شرایطی که بازار ارز تهران  ملتهب شده موجب شد قیمت دلار از ریل صعود خارج شود. 

سیگنال نزولی دلار هرات و سلیمانیه به تهران 

البته امروز بازارهای همسایه هم عقب نشینی کردند و معامله گران تهران سیگنال نزولی هرات و سلیمانیه را دریافت کردند. گفته می شود نرخ دلار در بازار ارز هرات امروز در نیمه اول معاملات نقدی صعودی بود اما از نیمه دوم بازیگران ارزی هرات عقب نشینی کردند. معامله گران می گفتند با شل شدن نرخ دلار در هرات ، اسکناس آمریکایی در تهران کاهشی شد. البته امروز قیمت دلار در سلیمانیه هم یک کانال عقب نشینی کرد.

با این حال عده ای معامله گران باور دارند انتظارات برای اسکناس آمریکایی در تهران با توجه به قیمت درهم همچنان صعودی است. 

کانال شکنی نرخ دلار در بازار رسمی

در سمت رسمی بازار هم امروز نرخ دلار امروز  بازار متشکل ارزی و دلار توافقی  مسیر صعود را دنبال کرد. نرخ دلار توافقی امروز در کانال 36 هزار تومان معامله شد .

قیمت دلار توافقی عصر امروز در محدوده 36 هزار و 240 تومان معامله شد.این قیمت در مقایسه با قیمت بسته شده دیروز تقریبا 295 تومان افزایش را نشان می دهد.

قیمت دلار متشکل هم امروز وارد کانال 36 هزار تومان شد و به 36 هزار و 200 تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل 631 تومان بالاتر بود.   

قیمت سکه اصلاح شد 

قیمت اونس طلا روز گذشته وارد کانال 1800 دلار شد.فلز گران بهای جهانی عصر امروز در محدوده 1808 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم عصر امروز  قیمت طلا 18 عیار 11 هزار و 300 توما ن ارزان شد و  در محدوده 1 میلیون و 657 هزار و 200 تومان به فروش رسید.قیمت سکه هم امروز در مقایسه با روز قبل کاهش را تجربه کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید