قیمت سکه 9 میلیون تومان ریخت

رمزگشایی از ریزش قیمت دلار /یار کمکی بانک مرکزی وارد شد

کدخبر: ۵۵۸۷۰۹
در بازار سکه پایین‌ترین نقطه قیمتی چهارشنبه ۲۸ میلیون و ۷۰۰ تومان ثبت شد. البته قیمت بسته شده بالاتر از سطح کف بود.
رمزگشایی از ریزش قیمت دلار /یار کمکی بانک مرکزی وارد شد

به گزارش اقتصدنیوز، روز گذشته در بازار ارز تهران، قیمت‌ دلار یک نوسان ۷ درصدی را تجربه کرد. عقب‌نشینی قیمت برای بسیاری از معامله‌گران مثل بالا رفتنش مبهم بود.

چرا روند بازار ارز منفی شد؟

برخی معتقد بودند اخبار سیاسی مثبتی که منتشر شده روند بازار را منفی کرده است، برخی هم می‌گفتند دلار به پیشواز صحبت‌های رییس سازمان انرژی اتمی رفته است.

یار کمکی بانک مرکزی آمد

اما گروه دیگری بودند که تاکید داشتند متغیرهای انتظاری مثبت، قدرت نوسان ۷ درصدی را ندارد.  این طیف از معامله‌گران با استناد به یکسری از چهره‌های نزدیک به بانک مرکزی درباره دلایل ریزش، معتقد بودند در روز چهارشنبه بانک مرکزی در مرکز مبادله یار کمکی گرفته است.

به گفته آن‌ها بازارساز با عرضه ارز پتروشیمی‌ها در قالب حواله قیمت درهم را پایین آورده و بعد از آن با فروش اسکناس افسار قیمت را در دست گرفته است. به همین خاطر هم بازار چهارشنبه سرعت نوسان منفیش یک دفعه بالا رفت.

علت افزایش لحظه آخری قیمت دلار

در ساعات پایانی دلار یک بالایی هم داد، درمورد این افزایش دو نظر وجود داشت. یک نظر اینکه خبر اخراج دیپلمات‌های آلمانی فضای مثبت بازار را تعدیل کرد. نظر دوم هم روی تحلیل‌های فنی استوار بود برخی‌ها می‌گفتند پولبک است و برخی دیگر دلیل افزایش دلار را یک بدهی به اعداد بالا می‌دانستند.

دلار سلیمانیه از دلار هرات عقب ماند

یک اتفاق عجیب غریب در بازار چهارشنبه افتاد. نرخ سلیمانیه که همیشه از تهران و هرات بالاتر بود در روز چهارشنبه از هرات ۱۳۰۰ تومان عقب افتاد. علامت سوالی که تقریبا در بازار پاسخی به آن داده نشد. تنها دلیلی که برای آن بیان شده بود کنترل سقف شبا بود.

کف قیمت دلار در بازار

درحال حاضر بازار به کف توجه دارد این نکته‌ای است که در روزهای قبل به آن اشاره شد. بعد از شکست کف ۵۳ هزار تومان الان سطح 51 هزار و ۵۰۰ تومان اهمیت پیدا کرده است.

نقطه اوج و کف قیمت سکه

در بازار سکه پایین‌ترین نقطه قیمتی چهارشنبه ۲۸ میلیون و ۷۰۰ تومان ثبت شد. البته قیمت بسته شده بالاتر از سطح کف بود. با اینحال فاصله نقطه اوج تا کف سکه در هفته جاری ۹ میلیون تومان بود.

شایعه عجیب درباره سکه های بورسی

یک شایعه هم در بازار دست به دست می‌شد که می‌طلبد بانک مرکزی درباره آن موضع‌گیری کند.

در بازار شایعه شده بود قالب سکه‌های عرضه شده در بورس کالا مشکل داشته است. شایعه‌ای که اگر به سکوت برگزار شود اثر منفی بر بازار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید