خودروهای وارداتی چه زمان به دست متقاضیان می رسد؟

صف 49 نفره برای خرید یک خودرو خارجی/خداحافظی با قرعه‌کشی!

کدخبر: ۵۵۸۷۱۰
شانس در اختیار گرفتن خودروهای وارداتی که سیاست گذار خودرویی می تواند دست به نقد آن ها را به متقاضیان تحویل دهد یک به 49 خواهد بود.
صف 49 نفره برای خرید یک خودرو خارجی/خداحافظی با قرعه‌کشی!

به گزارش اقتصادنیوز، وزارت صمت قصد دارد تا پیش از پایان سال جاری عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز را استارت بزند.

آخرین مهلت برای خریداران خودروهای خارجی

متقاضیان خودروهای وارداتی تا ساعت 18 روز پنجشنبه می توانند بعد از افتتاح حساب وکالتی نزد یکی از بانک ها نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اقدام کنند.

براساس اعلام مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت تا پایان روز سه شنبه در مجموع حدود 51 هزار متقاضی برای خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش نام نویسی کردند. مهدی ضیغمی تاکید کرد فرصت ثبت نام برای خرید خودروهای وارداتی تمدید نخواهد شد.

پیش تر سخنگوی صمت از ثبت سفارش بیش از 80 هزار دستگاه خودرو توسط شرکت های واردکننده خبر داده بود. آن طور که امید قالیباف پیش بینی کرده بود تعداد ثبت سفارش خودرو تا پیش از اتمام سال جاری به 100 هزار دستگاه بالغ خواهد شد.

خودروهای وارداتی چه زمانی به دست متقاضیان می رسد؟

اما اظهارات ضیغمی مبنی بر تمدید نشدن فرصت ثبت نام برای در اختیار گرفتن محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز نشان می دهد سیاست گذار خودرویی قصدی ندارد تا تعداد ثبت نام کنندگان را با تعداد ثبت سفارش های انجام شده برابر کند. بنابراین در مرحله اول فروش خودروهای وارداتی هر تعداد متقاضی که ثبت نام کند سامانه یکپارچه فروش فردا ساعت 18 مسدود خواهد شد.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت درباره هدف گذاری صورت گر فته برای واردات خودرو در سال آینده گفت  با توجه مذاکرات انجام شده و قراردادهای منعقد شده، حجم واردات خودرو از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد سال 1402 کلید می‌خورد.

ضیغمی تاکید کرد بر همین اساس اولین عرضه خودروهای وارداتی قبل از عید انجام و به دست متقاضیان هم می‌رسد.

آن طور که این مقام مسئول می گوید تاکنون هزار و 200 دستگاه خودروی خارجی وارد کشور شده است.

شانس برنده شدن در خرید خودروهای وارداتی

چنانچه فرض کنیم تعداد متقاضیان تا پایان زمان ثبت نام به حوالی 55 هزار نفر برسد و تعداد خودروهای موجود در گمرک هم هزار و 200 دستگاه باشد شانس در اختیار گرفتن خودروهای وارداتی که سیاست گذار خودرویی می تواند دست به نقد آن ها را به متقاضیان تحویل دهد یک به 49 خواهد بود.

به عبارت دیگر برای هر دستگاه محصول برندهای جهانی خودروساز به طور میانگین شاهد تشکیل صفی 49 نفره خواهیم بود.

البته با توجه به نحوی عرضه خودروهای وارداتی دیگر شاهد قرعه کشی نخواهیم بود بلکه نوبت دهی جایگزین آن می شود و تمام متقاضیان خرید خودروی وارداتی به تدریج به محصولات برندهای جهانی خودروساز دسترسی پیدا می کنند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید