رصد بازار خودروهای داخلی؛

افت 39 میلیون تومانی «پژو 207 دنده ای» در بازار امروز + جدول

کدخبر: ۵۵۸۵۸۵
اقتصادنیوز: رصد بازار خودرو از تداوم افت قیمت خودروهای داخلی در بازار حکایت دارد. براساس ارزیابی‌ها امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با افت 10 تا 39 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند.
افت 39 میلیون تومانی «پژو 207 دنده ای» در بازار امروز + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ استارت افت قیمت خودرو از ابتدای هفته جاری زده شد و طی روزهای اخیر شاهد تداوم آن بودیم. بطوریکه «پژو 207 دنده ای» در بازار امروز با افت 39 میلیون تومانی  بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد. پژو 207 دنده ای در روزهای گذشته نیز در میان خودروهایی قرار دادشت که بیشترین کاهش قیمت را داشت. 

نرخ دلار عمده دلیلی است که فعالان بازار افت قیمت خودرو در روزهای اخیر را به آن نسبت می دهند. اما امروز و در کنار کاهشی شدن نرخ دلار جزییات عرضه ۵۰۰ هزار خودروی داخلی هم طی هفته آینده از سوی وزارت صمت اعلام شد که به گفته فعالان بازار این خبر نیز بر افت قیمت خودرو اثرگذار بوده است. براساس اعلام وزارت صمت بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی داخلی از هفته آینده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه می‌شود و همه خودروسازان داخلی از جمله ایران خودرو، سایپا و خودروسازان بخش خصوصی به‌جز گروه بهمن در این طرح حضور خواهند داشت و قیمت‌ها نیز از سوی شورای رقابت تعیین خواهد شد؛ طرحی که به اعتقاد فعالان بازار بر کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار امروز اثر داشته است.  

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » تنها خودرویی است که بدون تغییر در بازار 483 میلیونی تومان قیمت گذاری شد. اما قیمت «هایما S7پلاس» امروز افتی 20 میلیون تومان داشت در بازار یک میلیارد و 730 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 790 میلیون تومان قیمت خورد و افت 6میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» در 710 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 10 میلیونی را تجربه کرد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 890 میلیون تومانی شد و افتی 25میلیونی را تجربه کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 755میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 39 میلیونی را تجربه کرد.

ایران 10

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید